کد خبر : 22431
دیدگاه‌ها برای فعالیت ۳۱۱ هیئت عزاداری شناسنامه‌دار در دیار سربداران بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 16 شهریور 1398 - 13:00
-

فعالیت ۳۱۱ هیئت عزاداری شناسنامه‌دار در دیار سربداران

خبرگزاری مهر رئیس اداره تبلیغات اسلامی سبزوار گفت: ۳۱۱ هیئت عزاداری شناسنامه‌دار در شهرستان‌های سبزوار، خوشاب و داورزن، ثبت و مشغول فعالیت هستند. حجت‌الاسلام سید جواد سجادی‌نژاد ضمن تسلیت ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) اظهار کرد: در محرم سال جاری، حدود ۲۴۰ مبلغ و ۶۰ مبلغه به شهرستان‌ها و روستاهای خوشاب، داورزن، سبزوار و شهر ششتمد اعزام

خبرگزاری مهر

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سبزوار گفت: ۳۱۱ هیئت عزاداری شناسنامه‌دار در شهرستان‌های سبزوار، خوشاب و داورزن، ثبت و مشغول فعالیت هستند.

حجت‌الاسلام سید جواد سجادی‌نژاد ضمن تسلیت ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) اظهار کرد: در محرم سال جاری، حدود ۲۴۰ مبلغ و ۶۰ مبلغه به شهرستان‌ها و روستاهای خوشاب، داورزن، سبزوار و شهر ششتمد اعزام شدند.

وی با اظهار اینکه یکی از اهداف و برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی سبزوار در سال جاری، تبیین گام دوم انقلاب با تأکید بر تحکیم خانواده است، افزود: تبلیغ فرزندآوری، بررسی و تحلیل آسیب‌های اجتماعی ازجمله طلاق و ازدواج‌های زودهنگام، در دستور کار مبلغان اعزامی قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام سجادی‌نژاد با بیان اینکه یکی از آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان بالا رفتن سن ازدواج جوانان و هزینه‌های مراسم ازدواج آنان است، بیان کرد: تبلیغ برای کاهش هزینه‌های ازدواج از دیگر اهداف مبلغین اعزامی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سبزوار با تأکید بر پرهیز از مردم‌آزاری توسط هیئت‌های عزاداری و رعایت حال رانندگان و مسافران و پرهیز از بستن خیابان‌ها، بیان کرد: از آسیب‌های عزاداری موجود در هیئت‌های عزاداری، استفاده از موسیقی و استفاده بیش‌ازاندازه از طبل‌ها توسط هیئت‌های زنجیرزنی است.

وی با اشاره به اینکه مداحان باید به محتوای اشعار توجه بیشتری داشته باشند، افزود: در حال حاضر ۳۱۱ هیئت عزاداری دارای کد در شهرستان‌های سبزوار، خوشاب و داورزن ثبت و مشغول فعالیت هستند. هیئت‌های عزاداری برای استفاده از خدمات اداری دستگاه‌های اجرایی، باید مشخصات هیئت‌ها را در سامانه این اداره ثبت و کد مخصوص دریافت کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.