کد خبر : 23338
دیدگاه‌ها برای فعال نبودن بیشتر شرکت تعاونی‌ها در جوین بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 مهر 1398 - 13:21
-

فعال نبودن بیشتر شرکت تعاونی‌ها در جوین

واحد مرکزی خبر بیشتر شرکت تعاونی‌هایی که به خاطر دریافت تسهیلات ثبت شده‌اند در شهرستان جوین غیرفعال هستند. رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان جوین گفت: ۲۱۸ شرکت تعاونی و ۴ شرکت تعاون روستایی ثبت شده در شهرستان جوین داریم که بیشتر حوزه فعالیت این تعاونی‌ها خدماتی است. سید جواد سجادی منش افزود: سابقه

واحد مرکزی خبر

بیشتر شرکت تعاونی‌هایی که به خاطر دریافت تسهیلات ثبت شده‌اند در شهرستان جوین غیرفعال هستند.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان جوین گفت: ۲۱۸ شرکت تعاونی و ۴ شرکت تعاون روستایی ثبت شده در شهرستان جوین داریم که بیشتر حوزه فعالیت این تعاونی‌ها خدماتی است.

سید جواد سجادی منش افزود: سابقه ثبت شرکت تعاونی‌ها در جوین به سال ۱۳۶۸ می‌رسد و بیشترین تعداد تعاونی ثبت شده نیز مربوط به سال ۹۲ است که به خاطر جهت دادن تسهیلات اعطایی به سمت تعاونی‌ها تعداد زیادی شرکت ثبت شده که فقط تعداد محدودی موفق به کسب تسهیلات در این بخش شدند.

وی ادامه داد: بیشتر تعاونی‌های ثبت شده در بخش کشاورزی و طبیعتاً بیشترین تسهیلات گرفته شده در بخش کشاورزی و دامداری بوده است البته در سایر بخش‌ها نیز تسهیلات پرداخت شده است. 

سجادی منش ادامه داد: تعاونی‌ها در شهرستان با مبلغ سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تعداد هزار و ۵۵۴ نفر اشتغال‌زایی کرده‌اند و این سرمایه‌ای است که به‌صورت ثبت شده اولیه در شرکت تعاونی‌ها بوده است و مسلماً این میزان اکنون بسیار بیشتر شده است.

رئیس اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان جوین با اشاره به اینکه بسیاری از تعاونی‌ها که خدماتی هست محل و دفتری ندارد گفت: بر اساس مجمع عمومی سالانه و ماهانه‌ای که ثبت می‌شود یا تغییراتی که انجام شده در تعاونی‌ها حدود ۴۰ تعاونی در شهرستان به‌صورت فعال هستند و حدود ۲۰ تعاونی نیمه فعال هستند؛ و تعداد ۱۶۰ شرکت تعاونی به‌صورت قطعی غیرفعال هستند و آن‌ها به خاطر دریافت تسهیلات ثبت شده‌اند و بسیاری موفق به دریافت نشده‌اند و غیرفعال شده‌اند.

سجادی منش علت تمایل نداشتن شرکت تعاونی‌ها برای اعلام تغییر وضعیت هزینه‌بر بودن آن دانست و گفت: در پایش انجام شده با بسیاری از این تعاونی‌ها مکاتبه شده و اعلام کرده‌ایم که نسبت به تغییر وضعیت اقدام کنند و اداره کار راه‌کارهایی را نیز برای کاهش یا حذف این هزینه‌ها در نظر گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.