دیدگاه‌ها برای فقط یک «شهرستان شدن» نبود! بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 اردیبهشت 1399 - 15:41
-

شهرستان شدن ششتمد؛

فقط یک «شهرستان شدن» نبود!

-

سبزواریان، علی ششتمدی: دیروز بعد از جلسۀ هیئت دولت، خبر شهرستان شدن ششتمد، فضای رسانه‌های محلی را پر کرد. فارغ از این مسئله که این اتفاق، چه آینده‌ای را برای منطقه رقم خواهد زد، خودِ تحقق آن با این سبک و این زمان‌بندی، معانی جالبی داشت. ازجمله:

۱- این خبر، فقط برای ششتمدی‌ها، یک اتفاق خوشحال‌کننده نبود. ارتقاء اداری و بحث حیثیتی خاصی که در سال‌های اخیر، پیرو این مصوبه پیش آمده بود، خبر را برای کل منطقه مهم می‌کند. همین امروز دوستان و عزیزان غیر ششتمدیِ فراوانی در فضای مجازی و صفحات شخصی خود، از ته دل ابراز خوشحالی کردند، چرا که این اتفاق، گامی مهم و بزرگ در توسعۀ کل دیار سربداران محسوب می‌شود. تفکیک و ارتقاء پنجمین بخش از سبزوارِ قدیم، زمینۀ مهمی برای ارتقاء اداری و سیاسیِ کل منطقه است و زنجیرۀ لازم برای تحقق آرزوی مردم منطقه، با این مصوبه تکمیل شده است.

۲- این اتفاق، زنگ هشداری برای منتخبان دورۀ آتیِ مجلس شورای اسلامی است. فارغ از تمام ماجراهایی که پیرو انتخابات اخیر مجلس افتاده، به‌هرحال دو نماینده جدید از طرف منطقه به مجلس راه یافته‌اند! حالا باید به خوبی متوجه باشند که مردم سبزوار و ۵ شهرستانِ تفکیک‌شده، نماینده‌های باشخصیت، پیگیر و دارای کارنامۀ پر و پیمانی مانند سبحانی و محسنی را درک کرده‌اند و سطح توقعاتشان حسابی بالا رفته است! نماینده‌هایی که طی ۸ سال، درحوزۀ تقسیمات، عملکردی غیرقابل‌باور را ارائه داده‌اند و این مسئله ـ در کنار دیگر دستاوردهایشان ـ کار را برای نماینده‌های دورۀ بعد حسابی سخت می‌کند و جدی!

۳- تردیدی وجود ندارد که تحقق شهرستان شدن ششتمد و پیگیری صفر تا صد آن (در تمام این سال‌هایی که از طرح اولیۀ آن می‌گذارد) با نام علی سبحانی‌فر گره خورده است. این مسئله سندی است برای مردم حوزۀ انتخابیه که همشهری بودن نماینده‌ها اصلاً نفعی ندارد و اینکه نماینده‌ای از شهرستان و بخش دیگری انتخاب شده باشد، باعث لنگیدن کار نخواهد شد. سبحانی ششتمدی نبود و نیست، ولی ششتمد را به آرزو و حقِ بزرگش رساند! در کنار تمام خدماتی که به شهرستان محل تولدش ارائه داد، برای دیگر بخش‌ها و شهرستان‌ها هم تلاش کرد و تلاش‌هایش به تحقق رسیدند! پس در انتخابات این‌قدر روی هم‌شهرستانی بودن نامزدهایی که رأی می‌دهیم حساب نکنیم!

۴- روزهای بعد از انتخابات مجلس، نماینده‌هایی مثل سبحانی که ـ به هر دلیلی ـ از دورِ بعدی حضور در مجلس بازمانده‌اند، معمولاً دیگر در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی پیدایشان نمی‌شود. آن‌ها مشغول اموری می‌شوند یا استراحت می‌کنند تا این روزها تمام شود. تلاش و تقلا در روزهای پایانی، نشان داد که ما مردم، به‌جز مسئولان وظیفه‌شناس، قانون‌مند و پاک‌دست، به «دلسوزی» آن‌ها هم احتیاج داریم. هرچند شهرستان شدن ششتمد، نقطه‌ای درخشان و ماندگار در کارنامۀ نماینده محسوب می‌شود ولی اگر هم اتفاق نمی‌افتاد، فرصتی برای بازخواست وجود نداشت!

۵- نکتۀ آخر و خوش‌ترین بخش این خبر، نویدی است که برای رفع محرومیت‌های اساسی منطقه در آن وجود دارد! آگاهان، خود دانند و به‌خوبی مطلع هستند که این محرومیت چقدر عمیق بود و امروز چقدر خوشحال‌کننده است که نور امید در دلِ مردم حاشیۀ کویر تابیده شده است!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.