کد خبر : 10818
دیدگاه‌ها برای کاهش تولید زباله در سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 آبان 1394 - 19:34
-

کاهش تولید زباله در سبزوار

سبزواریان: معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری سبزوار از کاهش تولید سرانه زباله در سبزوار خبر داد. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، فرشید دولت آبادی با اعلام بیان خبر گفت: با همکاری و مشارکت شهروندان سبزواری سرانه تولید روزانه در این شهر با ۶ تن کاهش از ۱۵۰ به ۱۴۴ تن رسید. وی افزود: این

pasmand01سبزواریان: معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری سبزوار از کاهش تولید سرانه زباله در سبزوار خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، فرشید دولت آبادی با اعلام بیان خبر گفت: با همکاری و مشارکت شهروندان سبزواری سرانه تولید روزانه در این شهر با ۶ تن کاهش از ۱۵۰ به ۱۴۴ تن رسید.

وی افزود: این میزان زباله و رفت و روب معابر و خیابان های سبزوار توسط ۵۰۰ نیروی خدماتی نواحی دو گانه شهرداری جمع آوری، حمل و تنظیف می شود.

تو اظهار داشت: علاوه بر جمع آوری زباله از درب منازل، برای این مهم ۴۰۰ مخزن زباله با همکاری بخش خصوصی در ۳ فاز در مسیرهای صالح آباد، قلعه نو و کلاته سیفر، ۴۰ متری دوم، پاسداران و رازی و خیابان های اصلی سطح شهر جاسازی شده است.

دولت آبادی تصریح کرد: ۱۰۰ مخزن زباله دیگر در دستور کار سازمان پسماند جهت خرید و اضافه شدن به تعداد باکس های زباله سطح شهر است.

معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری سبزوار با بیان اینکه یکی از معضلاتی که شهر درگیر آن است تولید زباله توسط شهروندان است، اضافه کرد: با مشارکت شهروندان سبزواری شاهد کاهش طرح تولید زباله و اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در این کهن شهر هستیم.

وی با اظهار اینکه اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، تاکید کرد: جمع آوری زباله ها به صورت جداگانه نقش موثری در کاهش اثرات سو زیست محیطی و همچنین پاسخگویی به بخشی از هزینه های سنگین دفع زباله دارد.

دولت آبادی در ادامه با اشاره به زمان بندی جمع آوری زباله و تنظیف شهر گفت: با توجه به زمانبندی مشخص شده برای تنظیف و حمل زباله از شهروندان انتظار داریم تا طبق زمانبدی مشخص شده(۹ شب) نسبت به گذاشتن زباله خود جلوی درب منزلشان اقدام نمایند.

وی گفت: در حال حاضر۷ غرفه بازیافت در ایستگاه های جانبازان، پارک بعثت، پاسداران، مادر، مسکن مهر و پارک مرکزی توحید شهر سطح شهر سبزوار پسماندهای خشک را جمع آوری کرده و در قبال آن وسایل شوینده و لوازم تحریر به شهروندان اهدا می کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.