کد خبر : 14877
دیدگاه‌ها برای لایروبی ۱۵۰رشته قنات در سبزوار آغاز شد بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 مرداد 1397 - 8:48
-

لایروبی ۱۵۰رشته قنات در سبزوار آغاز شد

سبزوار- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: با هدف رونق بخش کشاورزی، عملیات مرمت و لایروبی ۱۵۰ رشته قنات در این شهرستان آغاز شد. منصور برغمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۴۰ میلیارد ریال اعتبار در سال جاری از محل اوراق خزانه داری برای مرمت قنوات سبزوار اختصاص یافته است.

سبزوار- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: با هدف رونق بخش کشاورزی، عملیات مرمت و لایروبی ۱۵۰ رشته قنات در این شهرستان آغاز شد.

منصور برغمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۴۰ میلیارد ریال اعتبار در سال جاری از محل اوراق خزانه داری برای مرمت قنوات سبزوار اختصاص یافته است.
وی با اشاره به نیاز همه قنات های شهرستان به لایروبی تصریح کرد: در صورت جذب اعتبارات مناسب در مدت ۶ سال این قناتها برای یکبار مرمت می شوند.
برغمدی با اشاره به اینکه قنات از منابع آبی پایدار بخش کشاورزی است، افزود: مرمت قنات ها نقش موثری در اقتصاد کشاورزی و رونق اشتغال و تولید دارد.
مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: پارسال ۲۰ رشته قنات این شهرستان به طول ۱۰ کیلومتر با جذب چهار میلیارد ریال اعتبار و مشارکت کشاورزان بهسازی و مرمت شد.
برغمدی اظهار داشت: یک هفتم قناتهای خراسان رضوی در این شهرستان قرار دارد و قناتهای سبزوار یک چهارم منابع آبی کشاورزی شهرستان را تامین می کنند.
هزار و ۱۲ رشته قنات به طول هزار و ۱۵۵ کیلومتر با آبدهی چهار هزار لیتر در ثانیه در شهرستان سبزوار وجود دارد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.