کد خبر : 23533
دیدگاه‌ها برای لزوم گسترش فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 مهر 1398 - 3:41
-

لزوم گسترش فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب

خبرگزاری فارس مدیر آب و فاضلاب روستایی سبزوار با تأکید بر لزوم گسترش فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب، گفت: ۵۸ روستای این شهرستان با مشکل کم‌آبی یا بی‌آبی مواجه هستند و این مشکل بیشتر در فصل تابستان مشاهده می‌شود. مدیر امور آب و فاضلاب سبزوار گفت: ۵۸ روستای این شهرستان با مشکل کم‌آبی یا بی‌آبی

خبرگزاری فارس

مدیر آب و فاضلاب روستایی سبزوار با تأکید بر لزوم گسترش فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب، گفت: ۵۸ روستای این شهرستان با مشکل کم‌آبی یا بی‌آبی مواجه هستند و این مشکل بیشتر در فصل تابستان مشاهده می‌شود.

مدیر امور آب و فاضلاب سبزوار گفت: ۵۸ روستای این شهرستان با مشکل کم‌آبی یا بی‌آبی مواجه هستند و این مشکل بیشتر در فصل تابستان مشاهده می‌شود.

عباس واهبی یکی از مهم‌ترین عوامل مشکل آبی در روستاها را افزایش دما در فصل تابستان دانست و افزود: متأسفانه برخی از روستاییان برای آبیاری فضای سبز از آب شرب استفاده می‌کنند که این موضوع نیز افزایش مصرف آب را به دنبال داشته است.

مدیر آب و فاضلاب روستایی سبزوار با بیان اینکه در ایام تابستان مراجعه افراد غیرساکن به روستاها ازجمله روستاهای حاشیه شهر سبزوار افزایش می‌یابد، اضافه کرد: اقامتگاه‌های موقت در روستاهای این شهرستان حدود ۲۰ درصد مشترکین را محسوب می‌شود که این افراد تنها در ایام تابستان به روستاها مراجعه می‌کنند.

واهبی با اشاره به فرسودگی شبکه انتقال آب در مناطق روستایی، تصریح کرد: از مجموع یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر شبکه انتقال آب در سبزوار بیش از ۵۰ درصد آن عمری بالای ۳۰ سال دارد و فرسودگی لوله‌ها تأمین آب روستاییان را با مشکل مواجه کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تولید آب در روستاهای سبزوار براساس جمعیت نیست و در ایام تابستان برخی از روستاها با مشکل کم‌آبی مواجه می‌شوند.

مدیر آب و فاضلاب روستایی سبزوار با تأکید بر لزوم گسترش فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب، گفت: بیش از ۲۶ هزار مشترک فعال در روستاهای سبزوار وجود دارد که از این تعداد ۲۸ درصد مشترکین الگوی مصرف آب را رعایت نمی‌کنند و بخش زیادی از آب هدر می‌رود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.