کد خبر : 20579
دیدگاه‌ها برای لیست اموال خود را اعلام کنید اما ما را مسخره نکنید! بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 تیر 1398 - 13:30
-

لیست اموال خود را اعلام کنید اما ما را مسخره نکنید!

عصر ایران – مصطفی داننده به لطف فضای مجازی و حضور چشم‌گیر فرزندان برخی از مسئولان در این فضا، مشخص است که به آن‌ها بد نمی‌گذرد. اعلام لیست اموال مسئولان به مردم کار بسیار خوبی است. رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفته است ظرف ۲ ماه آینده سامانه ثبت اموال مسئولان، راه‌اندازی خواهد

عصر ایران – مصطفی داننده

به لطف فضای مجازی و حضور چشم‌گیر فرزندان برخی از مسئولان در این فضا، مشخص است که به آن‌ها بد نمی‌گذرد.

اعلام لیست اموال مسئولان به مردم کار بسیار خوبی است. رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفته است ظرف ۲ ماه آینده سامانه ثبت اموال مسئولان، راه‌اندازی خواهد شد.

مردم باید بدانند مسئولان قبل از تکیه زدن به کرسی مدیریت چه داشتند و بعدازآن چه دارند. خوشبختانه رئیس قوه قضاییه هم اعلام کرده است، اولین کسی خواهد بود که لیست اموال خود را به مردم اعلام می‌کند.

کاش به‌جز اموال، مسئولان میزان حقوقی را هم که دریافت می‌کنند، به مردم اعلام کنند. 

نکته‌ای که در این میان مردم را آزار می‌دهد این است که برخی از مسئولان، باوجود سال‌ها حضور در مهم‌ترین پست‌های کشور، اموال خود را به‌گونه‌ای اعلام می‌کنند که گویی جوانی تازه اشتغال هستند.

آدمی بعد از دیدن فهرست اموال برخی از مسئولان دلش می‌سوزد و دوست دارد ماهیانه کمکی به‌حساب آن‌ها واریز کند.

واقعاً اگر  اعلام فهرست اموال می‌خواهد این‌گونه باشد، لطفاً آن را انجام ندهید تا با اعصاب مردم در این روزگار سخت‌تر از سخت، بازی نشود.

اگر فراموش نکرده باشید در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶، یکی از نامزدها، لیست اموال خود و فرزندانش را اعلام کرد. بسیاری از مردم حتی آن‌هایی که می‌خواستند به او رأی بدهند هم این لیست را باور نکردند و فهرست منتشرشده تبدیل به سوژه رسانه‌ها و خنده مردم در فضای مجازی شد.

در همان زمان طنزی دست‌به‌دست می‌شد با این مضمون که: «رفتم و لیست اموالم را آوردم و به پدر عروس نشان دادم و گفتم، اینم لیست اموال من! ببین وضع من از برخی مدیران کشور بهتره…»

در همه جای دنیا، سطح زندگی مدیران از زندگی زیردستان خود بالاتر است. آن‌ها حقوق و امکانات بیشتری از کارمندان خود می‌گیرند و حالا تصور کنید فردی سال‌هاست در پست مدیریت حضور دارد؛ قطعاً زندگی او در سطح خوبی است.

به لطف فضای مجازی و حضور چشم‌گیر فرزندان برخی از مسئولان در این فضا، مشخص است که به آن‌ها بد نمی‌گذرد. هم ماشینشان به راه است هم سفرهای خارجی. تازه اگر برای ادامه تحصیل عزم فرنگ نشده باشند.

با این اوصاف روا نیست پدر در فهرست اموال خود بنویسد که در حسابی بانکی‌اش تنها ۵ میلیون تومان دارد و چند ماهی است که به دلیل گرانی، گوشت و مرغ نخورده است. 

پس بهتر است وقتی قرار به اعلام لیست اموال شد آن سطح خوب زندگی را اعلام کنند نه آن لیستی که با آن واجب زکات هستند. در دنیای امروز که انسان در اتاق خانه‌اش هم حریم خصوصی ندارد، بهتر است آن‌هایی که نام مسئول را یدک می‌کشند در اعلام اموال خود صداقت داشته باشند تا خدای‌ناکرده بعد از انتشار لیست اموال، در فضای مجازی عکس ویلا و خانه‌هایشان منتشر نشود.

مردم، مسئولان صادق را بیشتر از مسئولان ریاکار دوست دارند و به آن‌ها اعتماد می‌کنند. سعی کنیم اعتماد مردم را جلب  کرده و زمینه را برای اعلام شفاف اطلاعات آماده کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.