کد خبر : 22401
دیدگاه‌ها برای مبارزات انقلابیون سبزوار در ماه محرم؛ آیت‌الله واعظ طبسی از نامه امام (ره) برای مردم چه گفت؟ بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 16 شهریور 1398 - 10:00
-

مبارزات انقلابیون سبزوار در ماه محرم؛ آیت‌الله واعظ طبسی از نامه امام (ره) برای مردم چه گفت؟

تسنیم مبارزات انقلابیون در سال ۱۳۵۷ با فرارسیدن ماه محرم شدت بیشتری به خود گرفت؛ برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات مردم مسلمان ایران بیش‌ازپیش در جهت مقابله با رژیم پهلوی قرار گرفت. در این میان انقلابیون سبزوار در آستانه فرارسیدن ماه محرم طی تماسی با آیت‌الله واعظ طبسی علاقه‌مندی خود را نسبت به سخنرانی شهید هاشمی‌نژاد در

تسنیم

مبارزات انقلابیون در سال ۱۳۵۷ با فرارسیدن ماه محرم شدت بیشتری به خود گرفت؛ برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات مردم مسلمان ایران بیش‌ازپیش در جهت مقابله با رژیم پهلوی قرار گرفت.

در این میان انقلابیون سبزوار در آستانه فرارسیدن ماه محرم طی تماسی با آیت‌الله واعظ طبسی علاقه‌مندی خود را نسبت به سخنرانی شهید هاشمی‌نژاد در مراسمات ماه محرم آن شهر اعلام می‌کنند. واعظ طبسی ضمن پاسخ به درخواست اهالی سبزوار خلاصه‌ای از اعلامیه امام که قرار بود در آینده منتشر شود را برای آن‌ها بیان کرد و از آن‌ها خواست که برای برپایی مجلس عزاداری مجوزی از نهادهای امنیتی وقت نگیرند.

متن گزارش ساواک بدین شرح است:

حسین سبزواری در ۲/۹/ از سبزوار با واعظ طبسی تماس تقاضا کرده که آقای هاشمی‌نژاد را چند روزی برای تبلیغات به سبزوار دعوت نماید اضافه نمود مردم سبزوار آمادگی کامل دارند چون شب‌ها در مساجد سخنرانی‌هایی برگزار می‌نماید ضمناً طبسی به وی اظهار داشت خیلی‌ها وی را دعوت نموده‌اند به نوبت خواهد آمد. اضافه نمود آیت‌الله خمینی طی اعلامیه‌ای که به‌زودی به دستتان خواهد رسید ضمن اینکه مطالب جالبی از مظالم و تجاوزات دستگاه حاکمه در سطح وسیعی بیان داشته، در مورد برگزاری مجالس در ماه‌های محرم و صفر متذکر گردیده به‌هیچ‌وجه آقایان به شهربانی یا ساواک برای کسب اجازه مراجعه نکنند درصورتی‌که مانع شدند همان‌جا در خیابان اقامه مجلس کنند.

یکشنبه_ مطالب فوق از ناحیه نام بردگان ابرازش مورد تأیید ضمناً واعظ طبسی و عبدالکریم هاشمی‌نژاد از محرکین اصلی می‌باشند.

چهارشنبه_ نظریه یکشنبه مورد تأیید است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.