کد خبر : 15572
دیدگاه‌ها برای متخلف قطع درختان در سبزوار دستگیر شد بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 شهریور 1397 - 9:26
-

متخلف قطع درختان در سبزوار دستگیر شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: با تلاش ماموران یگان حفاظت این اداره یک قاچاقچی چوب که اقدام به قطع ۴۰ اصله درخت تاغ در تاغزارهای این شهرستان کرده دستگیر شد. عباسعلی کیانی فرد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی گزارش مردمی مبنی بر مشاهده فردی مشکوک

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: با تلاش ماموران یگان حفاظت این اداره یک قاچاقچی چوب که اقدام به قطع ۴۰ اصله درخت تاغ در تاغزارهای این شهرستان کرده دستگیر شد.

عباسعلی کیانی فرد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی گزارش مردمی مبنی بر مشاهده فردی مشکوک در منطقه تاغزار روستای کریم آباد بخش ششتمد ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی این فرد را شناسایی و بازداشت کردند.
وی گفت: این فرد ۴۰ اصله درخت تاغ را قطع کرده بود و با استفاده از دو کوره ذغال در مجاورت جنگل تاغزار اقدام به تهیه ذغال از چوب این درختان می کرد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار فرد متخلف را سابقه دار ذکر و بیان کرد: پرونده وی جهت رسیدگی به مرجع قضایی ارسال شد.
قاچاق چوب تاغ تهدید اصلی تاغزارهای سبزوار است که سودجویان با هدف تهیه ذغال نسبت به قطع آنها اقدام می کنند. ۵۰ هزار هکتار از عرصه منابع طبیعی سبزوار تاغزار است که در تثبیت شنهای روان و کاهش ریزگردها نقش موثری دارند اما به سبب کمبود نیروی حفاظتی در منطقه، تاغزارها در معرض تهدید سودجویان قرار دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.