کد خبر : 873
دیدگاه‌ها برای مجادله “بازگشت احمدی نژاد” بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 تیر 1393 - 10:02
-

مجادله “بازگشت احمدی نژاد”

فرارو: تئوری بازگشت احمدی نژاد، روند سینوسی دارد؛ گاه در اوج است و گاه در فرود. این تئوری اکنون در دوران اوج خود به سر می برد؛ آن هم پس از آنکه حسن روحانی قسم جلاله خورد که دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد تکرار نخواهد شد. به گزارش فرارو، حسن روحانی، رییس جمهوری ایران هفته گذشته

فرارو: تئوری بازگشت احمدی نژاد، روند سینوسی دارد؛ گاه در اوج است و گاه در فرود. این تئوری اکنون در دوران اوج خود به سر می برد؛ آن هم پس از آنکه حسن روحانی قسم جلاله خورد که دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد تکرار نخواهد شد.

به گزارش فرارو، حسن روحانی، رییس جمهوری ایران هفته گذشته در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن در جمع، صنعتگران و سرمایه‌گذاران گفت: اراده داشته باشیم و دست به دست هم دهیم و سرمایه‌مان را به داخل کشور بیاوریم. به والله، بالله و تاالله سال‌های ۸۴ تا ۹۲ گذشت و تکرار نمی‌شود. دولت یازدهم خود را خادم مردم می‌داند، هیچ تصمیم فردی اتخاذ نمی‌‌کند؛ بدون مشورت و بدون شور و با شورهای چند باره، تصمیمی را اعلام نمی‌کند.

این سخنان رییس جمهوری ایران واکنش های متفاوتی روبرو شد و مجادله تازه ای حول محور تئوری بازگشت احمدی نژاد میان هوادران و مخالفان رییس دولت سابق در پی داشت.

نخستین واکنش از سوی هواداران احمدی نژاد از طرف عبدالرضا داوری بروز پیدا کرد.

داوری چهره رسانه‌ای نزدیک به احمدی‌نژاد و مدیرمسوول سابق روزنامه شهروند در دولت دهم است که هم اکنون به گفته خودش، مسوولیت تشکیلات «هما» (مرکز هماهنگی هواداران احمدی نژاد) را برعهده دارد.

او در صفحه فیس بوک خود در واکنش به سخنان روحانی نوشت: «جناب آقای حسن روحانی!، والله، بالله و تالله که دولت دوازدهم را به دکتر ما تحویل خواهید داد. ما از امروز فقط ۱۱۱۰ روز صبر می کنیم. خوبی اش هم این است که این دفعه ۳۰ میلیون رای دکتر ما را شما می شمارید تا دیگر همکاران و رفقایتان نتوانند با شعار تقلب کام ملت را تلخ کنند… رونوشت:مجمع تشخیص مصلحت نظام – جهت استحضار و هماهنگی مقتضی.»

واکنش داوری به سخنان رییس جمهوری ایران به چند روز پس از آزادی او باز می گردد.

اوایل ماه جاری چند روز پس از بازداشت بهمن شریف زاده دیگر عضو حلقه هوادارن و نزدیکان احمدی نژاد موسوم به حلقه انحرافی، داوری بازداشت شد.

برخی سایت های اصولگرا با انتشار خبر بازداشت عبدالرضا داوری در معرفی او نوشتند: «داوری از چهره های نزدیک به هاشمی رفسنجانی و از هواداران وی در جریان نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود که معلوم نیست چگونه بعد از شکست نامزد متبوعش به دولت رقیب وی (محمود احمدی نژاد) راه یافت.»

جواد امام، از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و بنیاد باران، هم در پاسخ به واکنش داوری به سخنان روحانی همین موضوع را مورد تاکید قرار داد و زیر مطلب داوری در فیس بوک نوشت: «آقای داوری !متاسفم ازاینکه مجبورم پاسخ دهم ولیکن شما ظاهرا گذشته خود را فراموش کرده اید اول خوب است شما خودتان را معرفی نمائید بعدا بفرمائید دکترما! جنابعالی یادتان رفته در دانشگاه شهید عباسپور خودتان را به کدام جریان منتسب می نمودید. درانتخابات سال ۸۴… برای تنها کاندیدائی که فعالیت نمی کردید همین آقای دکترتون (احمدی نژاد) بود و پس از رای آوردن ایشان نیز باز هم به دنبال منافعتان با بعضی از کاندیداهایی که موفق به حضور در پاستور نشده بودند و وارد بهشت شدند همکاری می کردید که وسط راه به آنها پشت پا زده و به دکتر پیوستید خوب است جنابعالی اول مواضع و خط و ربطتان را مشخص فرمائید بعدا بفرمائید دکتر ما!.»

داوری یک روز پس از انتشار مطلب مورد اشاره در صفحه فیس بوک خود مطب دیگری را به نگارش درآورد که بازهم واکنش به سخنان روحانی در مورد تکرار نشدن دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد بود.

او در مطلب جدید خود نوشت:« والله بالله تالله که از احمدی نژاد می ترسید! هفته گذشته یکی از نزدیکان دولت را دیدم. به وی گفتم این همه فشار به دکتر احمدی نژاد آوردن، برای چه؟ مجوز دانشگاه ایرانیان را لغو کردید، هر روز یک شایعه علیه او منتشر می کنید، چرا؟! او گفت: دستور از کاخ مرمر است که روز اول بعد از انتخابات ۲۴ خرداد به رییس مان توصیه کرده که نه نگران اصولگراها باش و نه نگران اصلاح طلب ها. فقط احمدی نژاد را رصد کن و با تمام قوا با او مقابله کن تا مبادا مجددا به عرصه بازگردد که شکستتان می دهد.»

کاخ مرمر مورد اشاره در این مطلب، همان مجمع تشخیص مصلحت نظام است که ریاست آن برعهده علی اکبر هاشمی رفسنجانی است.

بسیاری از یاران و نزدیکان احمدی نژاد، رمز موفقیت خود به خصوص در سال ۸۴ را دامن زدن به دوگانه هاشمی – احمدی نژاد می دانند.

بر پایه همین تفکر و عقیده بود که در مناظره معروف میرحسین موسوی و محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، احمدی نژاد به جای پرداختن به مواضع میر حسین موسوی، هاشمی رفسنجانی را مورد نقد قرار داد.

واکنش همراهان و همفکران احمدی نژاد به قسم جلاله روحانی، محدود به داوری نماند. پس از او علی اکبر جوانفکر، مدیرعامل خبرگزاری ایرنا در دولت احمدی نژاد طی یادداشتی در سایت «میدان ۷۲» از سایت های فعال حامیان احمدی نوشت: «سوگند آقای روحانی بیش از هر چیز خوف‌انگیز به نظر می‌رسد و این نگرانی را در میان مردم و صاحبنظران سیاسی به وجود آورده است که آیا دولت یازدهم به عنوان مجری انتخابات، از هم‌اکنون سرگرم برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری‌های خاص در انتخابات آتی است؟ آیا می‌خواهد به هر قیمت ممکن از تحقق اراده و خواست مردم برای بازگشت دکتر احمدی‌نژاد به صحنه مدیریتی کشور جلوگیری کند؟ آیا سه بار سوگند جلاله رئیس دولت یازدهم برای تکرار نشدن دوران مشعشع دولت‌های نهم و دهم، شائبه برنامه‌ریزی دولت روحانی برای منحرف کردن اراده و خواست واقعی مردم و خدای ناکرده دست‌کاری در آرای مردم را به اذهان عمومی متبادر نمی‌سازد.

به این ترتیب جوانفکر نه تنها بازگشت احمدی نژاد به صحنه سیاست را قطعی دانست بلکه او را از هم اکنون نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ معرفی کرد که به ادعای او دولت حاکم تلاش دارد با مهندسی انتخابات مانع از پیروزی او در انتخابات احتمالی آینده شود و به این ترتیب جریان نزدیک به احمدی نژاد پروژه القای شبهه تقلب در انتخابات ۹۶توسط دولت یازدهم را کلید زدند.

این سخنان در حالی مطرح شد که به گفته سعید حجاریان در اصل بازگشت به فعالیت های سیاسی احمدی نژاد تردیدهای جدی وجود دارد، حجاریان امروز در گفتگو با آرمان درباره احتمال بازگشت احمدی نژاد اعلام کرد که «ابدا بر نمی‌گردد، محال است. او دیگر بر نمی‌گردد.»

حجاریان درباره اینکه چرا تصور می‌کند که احمدی نژاد دیگر بر نمی‌گردد با بیان اینکه حدس می‌زنم گفت: عملکرد و کارهایش مبنای حدسم است ضمن اینکه دیگر تیم هم ندارد که بخواهد برگردد. حزب و تیم ندارد، بدنه‌ای که با او بودند جدا شدند… حتی آقای مصباح‌یزدی هم به نظر من، دنبال او نیست.

پیشتر اصولگریان که حمایت های تمام قد آنها منجر به پیروزی دو دوره ای احمدی نژاد در انتخابات شد بودند هم در واکنش به احتمال بازگشت احمدی نژاد اعلام کرده بودند که این بار او امکان بازگشت پیدا نخواهد کرد.

عباس سلیمی نمین از جمله این اصولگریان در واکنش به تحرکات تازه احمدی نژاد و یارانش در آستانه انتخابات مجلس اعلام کرده بود: «مردم احمدی‌نژاد و یارانش را شناخته‌اند و امکان ندارد که او و نزدیکانش را با رای خود وارد مجلس کنند. احمدی‌نژاد در کنار کارهای مثبتش، اشتباهات فاحشی داشته است و به همین دلیل آن‌ها او را لایق اعتماد مجدد نمی دانند.»

جدا از آن احمدی نژاد با چالش های حاکمیتی هم مواجه است که به سدی جدی در برابر او برای بازگشت به صحنه سیاست تبدیل شده اند و یاران احمدی نژاد که این روزها در حال حساب پس دادن هستند، هنوز برای رفع این موانع فکری نکرده اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.