کد خبر : 1243
تاریخ انتشار : جمعه 27 تیر 1393 - 22:43
-

محمد قوچانی : کافر نیستیم، ما را اعدام نکنید

سبزواریان.کام: سردبیر مهرنامه خطاب به رئیس جمهور تاکید کرد که می‌توان با روشن کردن مرز توهین و انتقاد از قربانی کردن ارزش‌ها به پای اغراض سیاسی که علت اصلی توقیف روزنامه‌ها است جلوگیری و به جای توقیف از مجازات‌های جایگزین استفاده کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد قوچانی سردبیر مهرنامه شب گذشته طی سخنانی در

qochaniسبزواریان.کام: سردبیر مهرنامه خطاب به رئیس جمهور تاکید کرد که می‌توان با روشن کردن مرز توهین و انتقاد از قربانی کردن ارزش‌ها به پای اغراض سیاسی که علت اصلی توقیف روزنامه‌ها است جلوگیری و به جای توقیف از مجازات‌های جایگزین استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد قوچانی سردبیر مهرنامه شب گذشته طی سخنانی در ضیافت افطاری رئیس جمهور با اصحاب رسانه، با بیان اینکه ما روزنامه‌نگاریم، ما می‌نویسیم و خطبه نمی‌خوانیم گفت: ما به زبان قلم سخن می‌گوییم، نه به زبان قدرت. هرچند که زبان اهل قدرت را به خوبی می‌شناسیم.
وی خطاب به رئیس جمهور افزود: قاعدتا شما نیز باید به زبان اهل قدرت سخن بگویید. چرا که رئیس جمهور به عنوان وکیل همه ملت نماد قدرت، مشروعیت و اقتدار ملی است. اما دریغا که با شما هم به زبان قدرت سخن می‌گویند، تهمت می‌زنند و تهدید می‌کنند. بنابر این اجازه دهید با شما هم‌زبانی کنیم و نه خطاب به شما که خطاب به همان اهل قدرت با زبان اهل قلم سخن بگوییم.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: سخنم خطاب به همه کسانی که می‌گویند هیچ چیز عوض نشده است. همان‌هایی که می‌کوشند که ۲۴ خرداد را از یاد ببرند و در خواب بازگشت سوم تیر هستند. همان کسانی که سعی می‌کنند حافظه کوتاه‌مدت ملت را پاک کنند و نگذارند از یادها برود که در آن سالهای سخت به یک تماس تلفنی آن مدعی‌العموم معزول کارمان را از دست می‌دادیم و همچون حلزون‌های خانه‌به دوش کوچ می‌کردیم و چون کرگدن‌های پوست کلفت خم به ابرو نمی‌آوردیم و کارمان را از سر می‌گرفتیم.
قوچانی با بیان اینکه ما مامور به حرفه بودیم و آنها نیز مامور به وظیفه و کار ما روزنامه نویسی بود و کار آنها روزنامه‌ننویسی، تصریح کرد: هر دوی ما به تکلیف عمل می‌کردیم؛ اما ما ماندیم و آنها رفتند و ما روزنامه‌نگار ماندیم و آنها مدعی‌العموم و رئیس جمهور و وزیر ارشاد و اطلاعات نماندند.
وی ادامه داد: ما حتی مهاجرت هم نکردیم که برگردیم. هرچند هجرت از راه‌های حفظ حیات و ایمان است. اما ما برای حفظ همان ایمان و وحدت و امید ماندیم و رفتیم از روزنامه به هفته‌نامه و از هفته‌نامه به ماهنامه و از ماهنامه به فصلنامه و از فصلنامه به سالنامه و از سالنامه به خانه رفتیم. اما آنقدر ماندیم تا شما (رئیس جمهور) آمدید، آنقدر ماندیم تا آنها رفتند.
قوچانی ادامه داد: آنهایی که سال‌ها فرزندان این انقلاب را به کوچکترین بهانه و شاید خطایی ضد انقلاب خواندند و جز با پول بیت‌المال نمی‌توانند روزنامه‌نگاری کنند، کسانی که با بذل جان و مال خود روزنامه‌نگاری می‌کنند را غیرخودی می‌خوانند. آنهایی که در روزنامه‌هایشان مناسبت‌های انقلابی را با حذف و این و آن نشانه‌گذاری کرده‌اند و روزهای وحدت‌بخش آن انقلاب را از یاد برده‌اند. آنهایی که کارشان حذف حداکثری، افتخارشان شمارش ریزش‌ها و مذهب‌شان تکفیر خلق خداست.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای روحانی ما کافر نیستیم. ما روزنامه‌نگارانی هستیم که در دامان همین میهن، آئین، اسلام، ایران و انقلاب زاده شده‌ایم. ما بالیده‌ایم و کارنامه و برآمده جمهوری اسلامی هستیم. ما کم هزینه‌ترین و کم توقع‌ترین فرزندان انقلابیم.
وی در ادامه به بیان توقعات صنف روزنامه‌نگاران از دولت پرداخت و خطاب به رئیس جمهور و دولت گفت: مطبوعات را اعدام نکنید. ما روزنامه‌نگاریم و به این حرفه عشق می‌ورزیم و آن را با هیچ مقامی عوض نمی‌کنیم، اما ثبات حرفه‌ای حق ماست به کوچکترین انتقاد و اشتباهی حق، عشق و کارمان را از ما نگیرید.
قوچانی تصریح کرد: ما از کوچ خسته شده‌ایم. یکجانشینی حق ماست. چرا به کوچک‌ترین اشتباه یک رسانه را و یک نهاد مدنی را به اشد مجازات یعنی اعدام محکوم می‌کنند. آیا گناه یک روزنامه‌نگار ولو خطاکار از گناه یک دولتمرد متخلس یا قاضی ناعادل یا درجه‌دار خاطی که به اموال عمومی، عدالت اجتماعی یا اعتماد ملی خیانت می‌کند بیشتر است؟
وی در پایان با طرح این سوال که آیا به به بهانه رسیدگی به اتهام این افراد، نهاد دولت و یا دادگستری و یا نیروهای مسلح را منحل و یا معلق می‌کنند؟ گفت: آیا نمی‌توان با روشن کردن مرز توهین، انتقاد و تعریف و توصیف دقیق مقدسات از قربانی کردن ارزش‌ها به پای اغراض سیاسی که علت اصلی توقیف روزنامه‌ها است جلوگیری کرد و آیا نمی‌توان از مجازات‌های جایگزین استفاده کرد؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
فرهاد شنبه , ۲۸ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹

درود بر شرف محمد قوچانی…..

نظرات بسته شده است.