کد خبر : 30988
دیدگاه‌ها برای محیط زیست، مسئله جدی بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 فروردین 1401 - 12:20
-

محیط زیست، مسئله جدی

وحید – ش از حال و هوای گفت‌وگوهای میان مردم، بازتاب‌های رسانه‌ای و فضای جلسات اداری چنین برمی‌آید که دیگر «سیاست» مسئله جامعه نیست. به تدریج و با نمود بی‌اثر بودن دعوای جناح‌ها، رویه‌ای مبنی بر ناامیدی از سیاست به وضوح مشاهده می‌شود.امروز، نوشتن و گفتن از جریان‌های سیاسی، مدیریت‌ها، تصمیم‌ها و شعارهای سطح شهرستان‌ها

وحید – ش

از حال و هوای گفت‌وگوهای میان مردم، بازتاب‌های رسانه‌ای و فضای جلسات اداری چنین برمی‌آید که دیگر «سیاست» مسئله جامعه نیست. به تدریج و با نمود بی‌اثر بودن دعوای جناح‌ها، رویه‌ای مبنی بر ناامیدی از سیاست به وضوح مشاهده می‌شود.
امروز، نوشتن و گفتن از جریان‌های سیاسی، مدیریت‌ها، تصمیم‌ها و شعارهای سطح شهرستان‌ها و استان، نظر افکار عمومی را جلب نمی‌کند و بیشتر کامنت‌ها (نظرها) در فضای مجازی، مربوط به مطالبات اجتماعی است.
در این میان اما معضل و مسئله «محیط زیست» به تدریج جای خود را در مباحث روزمره مردم، مسئولان و سیاست‌گذاران باز کرده است. معضل و در واقع آستانه بحرانی جدی که گستره وسیعی را شامل می‌شود: از بی‌آبی قریب‌الوقوع گرفته تا آسیب‌های خاک و هوا که سلامت شهروندان را هدف قرار داده و احتمال قحطی آب و غذا را در آینده نزدیک، به دنبال خواهد داشت.
این دغدغه، نشانه‌ای از بلوغ اجتماعی است و امیدواریم با گسترش آن، تصمیم‌های سخت و مهم، در آخرین سال‌های پیش از بحران گرفته شود. فرزندان و کودکان ما، آینده‌ای خطرناک خواهند داشت اگر امروز حاضر نشویم به شکل جمعی، هزینه تصمیم‌های سخت و مهم را بپردازیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.