دیدگاه‌ها برای مدیران حراست، مدیر اداره می‌شوند بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 30 اردیبهشت 1401 - 19:29
-

مدیران حراست، مدیر اداره می‌شوند

سبزواریان در زمان پیروزی دولت سیدابراهیم رئیسی، در انتخابات ریاست‌جمهوری، بعضی تحلیل‌گران نسبت به احتمال انتصاب گسترده نظامی‌ها در مناصب دولتی ابراز نگرانی کردند، حتی بعضی رسانه‌های خارج از مرزها، از میلیتاریسم سخن گفتند.در عمل هرچند بعضی انتصابات و انتخابات اینچنین بود و مثلاً در همین شهر ما، فرمانده سابق سپاه مقاومت، رییس شورای شهر

سبزواریان

در زمان پیروزی دولت سیدابراهیم رئیسی، در انتخابات ریاست‌جمهوری، بعضی تحلیل‌گران نسبت به احتمال انتصاب گسترده نظامی‌ها در مناصب دولتی ابراز نگرانی کردند، حتی بعضی رسانه‌های خارج از مرزها، از میلیتاریسم سخن گفتند.
در عمل هرچند بعضی انتصابات و انتخابات اینچنین بود و مثلاً در همین شهر ما، فرمانده سابق سپاه مقاومت، رییس شورای شهر شد و یا در استان ما، فرمانده سپاه استان، استاندار؛ اما در مجموع و به لحاظ نسبت، این پیش‌بینی اتفاق نیفتاد. تعداد انتصاب‌های مدیران نظامی کم بود و بعضی از این افراد نیز در واقع بازنشسته نظام بودند و مشمول این مسئله محسوب نمی‌شوند.

در رویه‌ای دیگر اما به نظر می‌رسد نیروها و مدیران «حراست» ادارات به صندلی‌های مدیریت و معاونت اداره می‌روند. هر روز خبر جدیدی از انتصاب یکی از حراستی‌های سابق به یک پست اداری به گوش می‌رسد و خبرهایی هست که گزینه‌های جدی بعضی مدیریت‌های آینده نیز کسانی هستند که سابقه مسئولیت در حراست دارند.

این رویه اگر درست باشد نشانه دو واقعیت است: یکی اینکه مدیران دولت فعلی، در دولت قبل نیز مسئولیت داشتند، نه اجرایی بلکه نظارتی. اینطور نبوده که خارج از دایره مدیریت باشند. دوم هم این نکته که قرار است شاهد عملکرد اجرایی افرادی باشیم که تا دیروز نقش ناظر را داشتند. این اتفاق، ملاک و شاخص ارزشمندی برای ارزیابی بسیاری از حرف‌هایی است که در قدیم گفته شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.