کد خبر : 29903
دیدگاه‌ها برای مدیریت هوشمند کرونا در خراسان رضوی مرحله‌ای اجرا می‌شود بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 - 19:29
-

مدیریت هوشمند کرونا در خراسان رضوی مرحله‌ای اجرا می‌شود

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا به صورت مرحله به مرحله از روز یکشنبه، ۲۱ آذرماه، در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی آغاز می‌شود. علی اصغر حسنی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در مرحله نخست اجرای این طرح کارکنان تمام ادارات دولتی

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا به صورت مرحله به مرحله از روز یکشنبه، ۲۱ آذرماه، در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی آغاز می‌شود.

علی اصغر حسنی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در مرحله نخست اجرای این طرح کارکنان تمام ادارات دولتی و غیردولتی و سازمان‌ها  باید کارت واکسن و یا گواهی پزشک داشته باشند و تست پی.سی.آر آنها منفی باشد.
وی بیان کرد: در این خصوص اگر خطایی گزارش شود، مدیر مجموعه باید پاسخگو باشد و در غیر موارد مذکور، کارکنان مجموعه حق ورود به سازمان را نداشته و غایب تلقی می‌شوند.  
وی ادامه داد: در مرحله بعدی که یک هفته بعد آغاز می‌شود، تمام افرادی که برای گرفتن خدمت به ادارات، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی مراجعه می‌کنند، باید ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کارت تزریق ۲ دُز واکسن را همراه داشته باشند.
وی افزود: سامانه وزارت بهداشت با آزمایشگاه‌هایی که تست پی. سی.آر انجام می‌دهند،، ارتباط داشته و افرادی که تست آنها مثبت شده، نمی‌توانند مسافرت کنند و از دریافت خدمات در ادارات نیز محروم خواهند شد.

حسنی خاطرنشان کرد: طرح مدیریت هوشمند به تدریج برای همه بخش‌های فرهنگی مانند سینماها، اماکن تفریحی و واحدهای صنفی نیز به اجرا گذاشته می‌شود.

کنترل مسافران خارجی از نظر ابتلا به اومیکرون

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: برای پیشگیری از انتقال سویه جدید اومیکرون، مسافران ورودی به استان در پایگاه‌های بهداشت مراقبت مرزی اعم از فرودگاه و مرزهای زمینی کنترل می‌شوند.
دکتر سعید فردین‌فر افزود: کشورها به لحاظ خطر ابتلا به اومیکرون به سه دسته تقسیم شده اند که کشورهای ویژه آن هشت کشور آفریقایی درگیر این سویه هستند که ورود مسافر از این مناطق به کشور ممنوع است و هیچ پروازی از مبداء این کشورها به ایران صورت نمی گیرد.  
وی بیان کرد: مسافران ایرانی که سابقه حضور در این کشورها را دارند نیز باید ۱۴ روز قرنطینه خانگی را گذرانده و سه نمونه تست پی.سی.آر بدهند.  
دکتر فردین فر گفت: دسته دوم کشورهای پرخطر و آلوده از جمله ترکیه، ارمنستان و ترکمنستان هستند و افرادی که از این مناطق وارد کشورمان می‌شوند باید تست پی.سی.آر با تاریخ ۷۲ ساعت قبل را داشته و گواهی تزریق ۲ دز واکسن را نیز ارائه دهند و در صورت داشتن علائم مشکوک باید قرنطینه شوند. 
وی خاطرنشان کرد: گروه سوم نیز شامل دیگر کشورها می‌شود که مسافران ورودی از این کشورها طبق دستورالعمل‌های مربوطه پذیرش شده و رپید تست و تست پی.سی.آر از آنها گرفته می‌شود که به عنوان مثال از تمام افرادی که از کشور افغانستان و از طریق مرز دوغارون وارد کشور می‌شوند، “رپید تست” گرفته می‌شود و اگر علائم مشکوک داشته باشند، قرنطینه خواهند شد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کلانشهر مشهد و ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد. 
ارائه خدمات بهداشتی و درمان به جمعیت ۱۸ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.