کد خبر : 30077
دیدگاه‌ها برای مراجعه سرپایی به مراکز درمان کرونا در خراسان رضوی ۲۲ درصد افزایش یافت بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 دی 1400 - 12:21
-

مراجعه سرپایی به مراکز درمان کرونا در خراسان رضوی ۲۲ درصد افزایش یافت

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از افزایش ۲۲ درصدی مراجعان سرپایی با علائم مشکوک به مراکز منتخب کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی خبر داد. دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز چهارشنبه به نقل از دکتر محمد حسن درخشان گزارش داد: در گذشته تعداد مراجعان سرپایی

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از افزایش ۲۲ درصدی مراجعان سرپایی با علائم مشکوک به مراکز منتخب کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی خبر داد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز چهارشنبه به نقل از دکتر محمد حسن درخشان گزارش داد: در گذشته تعداد مراجعان سرپایی به مراکز منتخب کرونا به طور متوسط پنج هزار و ۱۰۰ نفر در هفته بود که طی هفته اخیر این تعداد به ۶ هزار و ۲۰۰ نفر افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در شهرستان‌های خواف، درگز، مشهد، طرقبه- شاندیز، بردسکن، تایباد و باخرز استان خراسان رضوی شاهد افزایش میزان مراجعان به مراکز منتخب کرونا هستیم.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در شهرستان‌های خواف، درگز و منطقه پنج مشهد افزایش حضور مراجعان مشکوک به کرونا مشهودتر است، اما همچنان نتایج هفت تا هشت درصد آزمایش‌های کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مثبت است.

درخشان افزود: تکمیل واکسیناسیون، استفاده از ماسک، شست و شوی مرتب دست‌ها و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی از مهمترین راهکارهای پیشگیری از ورود به موج ششم کرونا و  یا جلوگیری از وخامت حال بیماران به شمار می‌رود.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیرپوشش دارد. 
ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

از بین ۳۳ شهرستان خراسان رضوی هم اکنون فقط گناباد در وضعیت زرد و بقیه شهرستان‌های استان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

بر طبق آخرین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۰ بیمار کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۳۱ هزار و ۴۷۴ تن رسید.

۲ هزار و ۱۲۸ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور در این مدت بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، شناسایی و ۳۵۱ نفر از آنها بستری شدند و مجموع مبتلایان در کشور به ۶ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۸۵۷ نفر رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.