کد خبر : 30330
دیدگاه‌ها برای مراسم نخستین سالگرد ارتحال آیت الله علوی در سبزوار برگزار شد بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 دی 1400 - 20:29
-

مراسم نخستین سالگرد ارتحال آیت الله علوی در سبزوار برگزار شد

مراسم نخستین سالگرد ارتحال آیت الله سید محمدحسن علوی یکی از برجسته‌ترین روحانیان دوران انقلاب اسلامی و از پیشگامان نهضت امام خمینی (ره) با حضور مسئولان، روحانیان، نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده‌های معظم شهدا و آحاد مردم در سبزوار برگزار شد. نایب‌ رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این مراسم گفت: زهد

مراسم نخستین سالگرد ارتحال آیت الله سید محمدحسن علوی یکی از برجسته‌ترین روحانیان دوران انقلاب اسلامی و از پیشگامان نهضت امام خمینی (ره) با حضور مسئولان، روحانیان، نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده‌های معظم شهدا و آحاد مردم در سبزوار برگزار شد.

نایب‌ رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این مراسم گفت: زهد و پارسایی، بی‌رغبتی به دنیا، تعبد و معنویت از ویژگی‌های بارز این عالم خداشناس بود.

حجت الاسلام علی رحمانی سبزواری افزود: در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بیت آیت الله علوی مرکز و پایگاه حرکت‌های دینی این منطقه بود.

وی با اشاره به نقش و اهمیت روحانیت در تاریخ اسلام ادامه داد: روحانیت حافظ و نگهبان دین خداوند است که در این مسیر عقیده، رفتار دینی مردم و اخلاق جامعه اسلامی  را با  وجود هجمه‌های دشمنان حفظ کرده است.

آیت الله سید محمدحسن علوی یکی از برجسته‌ترین روحانیان دوران انقلاب اسلامی و از پیشگامان نهضت امام خمینی (ره) در شهرستان سبزوار پس از سال‌ها مجاهدت و تبلیغ امور دینی اول بهمن سال گذشته به دیدار حق شتافت.

بیت آیت الله علوی محل تصمیم گیری‌ها در باره انقلاب و جریان سازی‌ها در شهرستان سبزوار بود. اعزام روحانیان به روستاها برای همراه کردن مردم با انقلاب و دعوت از مبلغان انقلابی برای سخنرانی در سبزوار برخی از فعالیت‌های وی بود.

سید محمد حسن علوی، فرزند سید مهدی و نوه آیت الله حاج سید محمد ابراهیم علوی در ۲۸ بهمن ۱۳۰۹ در سبزوار به دنیا آمد.

وی تحصیلات خود را نزد فاضل هاشمی از روحانیان سبزوار آغاز کرد و بخش‌هایی از کتاب کشف المراد را نزد او آموخت. همچنین وی در سبزوار از محضر اساتیدی همچون سیدعبدالله برهان، حاج شیخ محمدتقی عندلیبی و حاج میرزا حسن سیادتی بهره برد.

آیت‌الله علوی بخشی از تحصیل علوم دینی خود را نزد استادان برجسته‌ای همچون  آیات عظام مشکینی، بروجردی، شریعتمداری، حاج شیخ مرتضی حائری و میرزا هاشم آملی فرا گرفت.

وی مدتی در حوزه علمیه مشهد به تحصیل پرداخت و سپس برای ادامه تحصیل به قم رفت و از سال ۱۳۴۸ به موطن خود بازگشت و به درس و بحث و تبلیغ امور دینی پرداخت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.