کد خبر : 23984
دیدگاه‌ها برای مراکز فرآوری زعفران در سبزوار معدود است بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 آبان 1398 - 8:49
-

مراکز فرآوری زعفران در سبزوار معدود است

ایرنا گرچه هم‌اینک سه مرکز فرآوری و بسته‌بندی زعفران در سبزوار فعالیت دارند اما با توجه به افزایش سطح زیر کشت و تولید این محصول ایجاد مراکز فرآوری و بسته‌بندی جدید در سطح شهرستان ضروری است. مدیر جهاد کشاورزی سبزوار در این خصوص گفت: امسال حدود هفت تن زعفران از سطح هزار و ۵۵۰ هکتار کشتزارهای این

ایرنا

گرچه هم‌اینک سه مرکز فرآوری و بسته‌بندی زعفران در سبزوار فعالیت دارند اما با توجه به افزایش سطح زیر کشت و تولید این محصول ایجاد مراکز فرآوری و بسته‌بندی جدید در سطح شهرستان ضروری است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار در این خصوص گفت: امسال حدود هفت تن زعفران از سطح هزار و ۵۵۰ هکتار کشتزارهای این شهرستان برداشت خواهد شد.

منصور برغمدی افزود: با وجود پیش‌بینی برداشت هفت هزار کیلوگرمی زعفران از مزارع سبزوار از این میزان تنها هزار کیلوگرم معادل یک تن آن فرآوری می‌شود.

وی ادامه داد: در این شرایط یکی از نیازهای شهرستان سبزوار در بخش تولید و عرضه زعفران «توسعه صنعت فرآوری و بسته‌بندی» این محصول است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار به فعالیت تنها سه شرکت فرآوری بهداشتی زعفران در این شهرستان اشاره و بیان کرد: در چارچوب فعالیت این واحدها با پرکنی زعفران، خشک کردن آن به‌صورت صنعتی و رعایت نکات بهداشتی که موجب کاهش بار میکروبی محصول می‌شود، زمینه صادرات این محصول از سبزوار فراهم خواهد شد. 

افزون بر ۲۰ هزار بهره‌بردار در حوزه‌های کشاورزی، باغداری و دامداری شهرستان سبزوار فعالیت دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.