کد خبر : 11549
دیدگاه‌ها برای مردم سبزوار در پرداخت عوارض مشارکت بیشتری کنند بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 5 دی 1394 - 10:47
-

مردم سبزوار در پرداخت عوارض مشارکت بیشتری کنند

سبزواریان: معاون اداری و مالی شهرداری سبزوار گفت: این روزها کمبود نقدینگی، عدم پرداخت عوارضات تکلیفی و درآمدهای پایدار شهرداری توسط شهروندان، شهرداری ها را با چالش شدید مواجه کرده است. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، بهروز استیری افزود: رکود اقتصادی جامعه شهری به طور مستقیم در شهرداری بروز و ظهور پیدا می کند

shahrdari-logoسبزواریان: معاون اداری و مالی شهرداری سبزوار گفت: این روزها کمبود نقدینگی، عدم پرداخت عوارضات تکلیفی و درآمدهای پایدار شهرداری توسط شهروندان، شهرداری ها را با چالش شدید مواجه کرده است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، بهروز استیری افزود: رکود اقتصادی جامعه شهری به طور مستقیم در شهرداری بروز و ظهور پیدا می کند چرا که گردش چرخ مالی شهرداری مردم در جامعه ارتباط دارد به قول قدیمی های شهرداری، چرخ شهرداری را مردم به حرکت در می آوردند.

وی اضافه کرد: متاسفانه در شهرداری سبزوار میزان مشارکت شهروندان در پرداخت عوارضات تکلیفی بسیار پایین است و شهرداری هم تاکنون به دنبال درآمدهای غیر پایدار و در واقع تراکم فروشی و… بوده و عمده درآمد خود را از ساخت و ساز کسب نموده است.

او اظهار کرد: رکورد در بازار مسکن در سال گذشته ما را بر آن داشت با همراهی و همکاری اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، معاونین، مدیران و همکاران عزیز در مناطق و نواحی به دنبال تشویق شهروندان خوش حساب در قالب پروژه ” شهر زندگی” برآییم.

استیری با اظهار اینکه در سال ۹۳ پروژه شهر زندگی یک را با موفقیت به انجام رساندیم، خاطر نشان کرد: در سال ۹۴ در اردیبهشت و آبان ماه شهر زندگی ۲ و ۳ را نیز برگزار کردیم که در مجموع ۳ پروژه، ده دستگاه خودرو و ۷۳۲ جایزه ارزنده به شهروندان عزیز برنده تقدیم شد.

معاون اداری و مالی شهرداری سبزوار بیان کرد: با همه این تلاش ها در عوارض نوسازی و پسماند در مجموع حدود ۲۰% شهروندان عوارض خود را پرداخت نموده و عوارض صنفی و خودرو هم که قابل گفتن نیست.

او گفت: انتظار داریم با آغاز چهارمین مرحله شهر زندگی همشهریان عزیز با مشارکت در پرداخت عوارضات نوسازی، پسماند، صنفی و خودرو در اداره شهر ۲۵۰ هزار نفری ما را یاری کنند.

استیری ادامه داد: ما در شهرداری طی سه مرحله شهر زندگی این اطمینان را به شهروندان خوش حساب دادیم که در اجرای این پروژه تلاش می کنیم و این اعتمادسازی را ادامه خواهیم داد با بررسی ها و آسیب شناسی انجام گرفته توسط همکاران عزیز، آمارها نشان می دهد غالب شهروندان خوش حساب از طبقه متوسط و رو به پایین شهر بوده و متاسفانه شهروندان متمول از پرداخت عوارض تکلیفی خود طفره رفته اند.

وی با بیان اینکه شهرداری با استفاده از ابزارهای قانونی مندرج در قانون شهرداری می تواند از اهرم های آن بهره ببرد، اضافه کرد: ما تاکنون سعی نمودیم در کمال آرامش و با لطافت امور را به انجام برسانیم.

استیری تاکید کرد: در بحث عوارض خودرو از روز شنبه پنجم دی ماه با همکاری و هماهنگی انجام گرفته با فرماندهی انتظامی سبزوار جانشین وی و معاونت راهور، اکیپ هایی در سطح شهر در خصوص عوارض فوق انجام و نسبت به توقف خودروهایی که عوارض خود را پرداخت نمرده اند اقدام خواهد شد.

معاون امور اداری و مالی شهرداری سبزوار همچنین افزود: با استفاده از کمیسیون ماده ۷۷ مستنکفین از پرداخت عوارض صنفی پرونده آنان، به کمیسیون ارجاع و پس از صدور رأی نسبت به توقیف اموال منقول و غیر منقول و یا بستن حساب های بانکی افراد اقدام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در قانون نوسازی شهرداری می تواند نسبت به قطع برق و گاز منازل و املاک افرادی که عوارض نوسازی را پرداخت نمی کنند اقدام کند، اظهار کرد: اما همانطور که قبلا گفتم ما بدنبال جلب مشارکت هستیم، اما اگر شهروندان فهیم مشارکت نکنند ناگزیر به اجرای قوانین خواهیم بود چراکه هزینه های نگهداری یک شهر با بیش از ۲۵۰ هزار نفر جمعیت و حدود ۲۵ هزار نفر دانشجوی غیر بومی با این عوارضات پرداختی که داریم امکان پذیر نبوده و تنها می توانیم هزینه یک ماه هزینه آن را تامین نماییم.

استیری با بیان اینکه این مشکلات در اکثر شهرها و شهرداری ها وجود دارد، ابراز امیدواری کرد: در سه ماهه پایانی که کمتر از هفتاد و چند روز کاری آن بیشتر نمانده با مشارکت همشهریان فهیم، آگاه و تلاش ویژه همکاران بتوانیم سال ۹۴ را با سربلندی به پایان برسانیم.

او گفت: انتظار ما از مردم خوب و گرانقدر سبزوار پرداخت به موقع عوارض خودرو، صنفی، پسماند و نوسازی(عمران شهری) می باشد، چرا که ما ادعا داریم سبزوار حتی از بعضی مراکز استان ها توانمندتر است و بر آن پافشاری می کند.

معاون اداری مالی شهرداری سبزوار همچنین از ادارات سبزوار خواست هرچه سریعتر نسبت به پرداخت عوارض نوسازی، پسماند و خودرو های خود اقدام نمایند.

استیری در پایان با بیان اینکه طبق سال گذشته هیچگونه تخفیفی در قبوض عوارض چهارگانه وجود نخواهد داشت، گفت: چهارمین دوره قرعه کشی شهر زندگی ۲۵ بهمن ماه به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار برگزار خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.