کد خبر : 9890
تاریخ انتشار : شنبه 21 شهریور 1394 - 17:26
-

مردم کلاف گره خورده یخدان‌های تاریخی سبزوار را باز می کنند

سبزواریان: رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سبزوار گفت: مردم کلاف گره خورده و سردرگم یخدان های تاریخی سبزوار را باز خواهند کرد. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، محمودرضا سلیمانی افزود: یخدان های تاریخی سبزوار خارج از محدوده شهری قرار گرفته اند و به همین دلیل شهرداری نمی تواند در این موضوع مداخله

yakhdan-sabzevar06سبزواریان: رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سبزوار گفت: مردم کلاف گره خورده و سردرگم یخدان های تاریخی سبزوار را باز خواهند کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، محمودرضا سلیمانی افزود: یخدان های تاریخی سبزوار خارج از محدوده شهری قرار گرفته اند و به همین دلیل شهرداری نمی تواند در این موضوع مداخله کند.

وی اظهار داشت: شهرداری برای حفظ و حراست از ابینه های تاریخی و کمک به میراث فرهنگی اعلام آمادگی نموده اما آن چیزی که در این میان حائز اهمیت است این است که هیچ یک از مالکان یخدان های تاریخی در طول سال های متوالی به شهرداری جهت توافق مراجعه نکرده اند.

به گفته سلیمانی در این چند سال هیچ کوتاهی از سوی شهرداری و میراث فرهنگی صورت نگرفته و شهرداری اعلام آمادگی نموده که به محض مراجعه هریک از مالکین به شهرداری در قبال زمین معوض مذاکره و موضوع را حل کند.

مدیرعامل موزه شهر سبزوار در ادامه با اظهار اینکه ۲۰ نفر طبق استعلام صورت گرفته از سوی میراث فرهنگی سبزوار سند شش دانگ دارند، بیان کرد: اولویت نخست ما شناسایی مالکین زمین های اطراف یخدان ها و سپس فراخوان مالکین برای تعویض زمین ها به شهرداری است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اگر باز هم روند عدم مراجعه مالکین به شهرداری ادامه داشته باشد آنوقت تکلیف این نمادهای شهری چیست، افزود: ما در تلاش هستیم شناسنامه و هویت تاریخی را بیشتر از گذشته به مردم سبزوار بشناسانیم تا آنها خود آستین ها را برای حفظ، حراست، مرمت و پاسداشت آثار تاریخی این کهن شهر بالا بزنند.

او با بیان اینکه برنامه های ویژه ای برای رونق یخدان های تاریخی و خروج آنها از انزوا در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: برگزاری یک کنسرت در کنار این اهرام ثلالثه سبزوار و برخورداری از اقبال عمومی مردم شاید بتواند گره گشا و راه برون رفت ی ما در این موضوع باشد.

سلیمانی گفت: حضور و رفت و آمد شهروندان به این مکان و دیگر آثار تاریخی شهر قطعا باعث رونق بیش از پیش این ابنیه ها و شناسایی آثار سبزوار به دیگر شهرها می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ناشناس یکشنبه , ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۶:۲۹

با سلام و خسته نباشید خدمت آقای سلیمانی
به نظرم یکی از مهم ترین کارهای سلیمانی باید راه اندازی یک پایگاه جامع برای معرفی آثار میراث فرهنگی و گردشگری، اخبار و گزارش های شهرستان است. تا وقتی آثار شهرستان در سطح ملی معرفی نشود کار مهمی صورت نخواهد گرفت.

نظرات بسته شده است.