کد خبر : 13239
دیدگاه‌ها برای مرمت برج ۷۰۰ ساله ریواده در جغتای بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 تیر 1396 - 20:19
-

مرمت برج ۷۰۰ ساله ریواده در جغتای

سبزواریان: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری جغتای گفت: برج تاریخی روستای ریواده این شهرستان متعلق به دوره ایلخانی با هزینه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال مرمت، بازسازی و ساماندهی شد. مهدی اکبری راد در گفت‌وگو با ایرنا افزود: یک میلیارد از این اعتبار توسط خیران محلی، ۱۰۰ میلیون ریال از دهیاری و

سبزواریان: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری جغتای گفت: برج تاریخی روستای ریواده این شهرستان متعلق به دوره ایلخانی با هزینه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال مرمت، بازسازی و ساماندهی شد.

مهدی اکبری راد در گفت‌وگو با ایرنا افزود: یک میلیارد از این اعتبار توسط خیران محلی، ۱۰۰ میلیون ریال از دهیاری و شورای اسلامی روستا و ۱۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات میراث فرهنگی تأمین شد.

وی عملیات احیا بنای تاریخی برج ریواده را شامل تعویض سقف‌ها، استحکام‌بخشی دیوارها و نماسازی بیرونی ذکر و بیان کرد: جذب گردشگران و برگزاری مراسم مذهبی همچون اقامه اعیاد فطر و قربان و جشن اعیاد مذهبی روستاهای مجاور در این محل از اهداف مرمت برج تاریخی ریواده بوده است.

این اثر تاریخی متعلق به اواسط قرن هفتم هجری بنایی است با طرح و نقشه هشت‌ضلعی در نمای بیرونی و فضای داخلی، با قطر حدود ۹ متر و زیربنای ۸۸ مترمربع. برج ریواده در فاصله ۳۰ کیلومتری شمال جغتای به شماره ۳۰۲۸۹ ۹۰ در فهرست آثار ملی ثبت است.

مسجد جامع قارزی، مزار معصوم زاده، بقعه سلطان سید عبدالله بن موسی الکاظم (ع) و بقعه سلطان سید احمدرضا علوی، بقعه سید حسن غزنوی شاعر غزل‌سرای قرن ششم هجری، قلعه کهنه و حاکم‌نشین آزادوار از دیگر اماکن تاریخی جغتای هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.