کد خبر : 15158
دیدگاه‌ها برای مرکز انتقال خون سبزوار با کمبود پزشک مواجه است بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 مرداد 1397 - 8:00
-

مرکز انتقال خون سبزوار با کمبود پزشک مواجه است

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: پایگاه انتقال خون سبزوار با کمبود پزشک برای خون گیری مواجه است. سیدحمیدرضا اسلامی، روز سه شنبه در نشستی خبری با اصحاب رسانه در سبزوار افزود: پایگاه انتقال خون سبزوار تنها یک پزشک دائمی دارد که مدیریت این پایگاه را نیز برعهده دارد. وی تصریح کرد: روزانه به طور

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: پایگاه انتقال خون سبزوار با کمبود پزشک برای خون گیری مواجه است.

سیدحمیدرضا اسلامی، روز سه شنبه در نشستی خبری با اصحاب رسانه در سبزوار افزود: پایگاه انتقال خون سبزوار تنها یک پزشک دائمی دارد که مدیریت این پایگاه را نیز برعهده دارد.
وی تصریح کرد: روزانه به طور میانگین حدود ۷۰ نفر برای اهدای خون به پایگاه انتقال خون سبزوار مراجعه می کنند که کمبود پزشک سبب مشکلاتی چون اتلاف وقت اهدا کنندگان می شود.
اسلامی افزود: پارسال ۱۵ هزار و ۸۹۲ نفر برای اهدای خون به پایگاه انتقال خون سبزوار مراجعه کرده بودند که ۱۳ هزار و ۵۲ نفر موفق به اهدای خون شدند.
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: همچنین پارسال ۳۳ هزار و ۳۶۵ واحد خون و فرآورده خونی در پایگاه انتقال خون سبزوار تولید شد.
اسلامی، کمبود فضای فیزیکی و فرسودگی تجهیزات را از دیگر مشکلات پایگاه انتقال خون سبزوار برشمرد و افزود: با توجه به کمی اعتبارات، باید کمک خیران در این بخش را جذب کرد.
رئیس پایگاه انتقال خون سبزوار نیز گفت: در چهار ماه نخست امسال چهار هزار و ۵۱۸ نفر در این شهرستان موفق به اهدای خون شدند که بیش از نیمی از آنها اهدا کنندگان مستمر بودند.
پرستو جمیلی افزود: از ابتدای امسال پنج هزار و ۵۰۷ نفر برای اهدای خون به پایگاه انتقال خون سبزوار مراجعه کرده اند که به دلیل کمبود پزشک، تنها چهار هزار و ۵۱۸ نفر موفق به اهدا شدند.
وی تصریح کرد: امسال ۲۵۱ تن از اهداکنندگان خون در سبزوار بانوان بودند و ۷۹۱ نفر نیز برای نخستین بار امسال برای اهدای خون مراجعه کردند.
پایگاه انتقال خون سبزوار توزیع خون و فرآورده های آن را به بیمارستان های سبزوار، مشهد، بردسکن، جغتای و جوین بر عهده دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.