تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 بهمن 1393 - 9:36
-

مسئولان سبزوار در مورد نمایشگاه بهاره چه می کنند؟

سبزواریان – احمد خیرآبادی: هر ساله در پایان سال نمایشگاه های بهاره در سراسر کشور برگزار می شود. نمایشگاه هایی که اگر خوب برگزار شود فرصتی است برای مردم تا قبل از شروع سال جدید ببینند مسئولان کشوری و شهرستان ها و به خصوص اصناف و ادارات صنعت معدن و تجارت برایشان چه تسهیلات و

namayeshgah-daemi01سبزواریان – احمد خیرآبادی: هر ساله در پایان سال نمایشگاه های بهاره در سراسر کشور برگزار می شود. نمایشگاه هایی که اگر خوب برگزار شود فرصتی است برای مردم تا قبل از شروع سال جدید ببینند مسئولان کشوری و شهرستان ها و به خصوص اصناف و ادارات صنعت معدن و تجارت برایشان چه تسهیلات و امکاناتی را به منظور خرید بهتر ، مطمئن تر و مناسب تر، فراهم کرده اند.

تجربه نشان داده، شهرستان سبزوار از شهرهایی است که معمولا نمایشگاه های بهاره و پاییزه آن از نظر بازدید کننده و حجم تبادل کالا از پر رونق ترین نمایشگاه ها در سطح استان و کشور است. از طرفی در نمایشگاه بهاره هیچ محدودیتی در ارائه نوع کالا وجود ندارد و از خوراکی و پوشیدنی تا لوازم منزل و دکوراسیون ، از مبلمان تا خشکبار و از عطر و بدلیجات تا کیف و کفش و به عبارتی از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را می توان در آن جست و از سوی دیگر مردم شهرستان دچار فقر تفریحی و سرگرمی هستند و نمایشگاه برای آنان به جز فرصت خرید فرصتی برای وقت گذرانی و در کنار خانواده بودن نیز هست.

برگزاری نمایشگاه ها با موضوعات مختلف و متنوع در سبزوار با توجه به ماهیت تجاری شهر و خوش ایده و مقتصد بودن مردمان حاشیه کویری اش می تواند یکی از بزرگترین فرصت های رشد اقتصادی منطقه باشد و شاید به همین دلیل است که این شهرستان جزء معدود شهرستان های غیر مرکز استانی است که توانسته مجوز احداث سایت نمایشگاه بین المللی دائمی را کسب کند. گر چه به نظر می رسد تصور عامه و حتی بسیاری از مسئولین از موضوع نمایشگاه صرفا محدود به بازار مکاره بهاره و پاییزه است و بس؛ هر چند نمی شود توقع بیشتری داشت زیرا تا کنون – به جز محدود زمانی در رینگ دور شهربازی – چیزی فراتر از این واقعیت در شهرستان ارائه نشده است.

با نزدیک شدن به فصل برگزاری نمایشگاه بهاره و احتمالا مبلمان که هر ساله پای ثابت بازار خرده فروشی شهرستان در اسفند ماه هستند و با در نظر گرفتن اتفاقات رخ داده در سال جاری نگرانی هایی وجود دارد. نگرانی از آن جا است که نکند نمایشگاه بهاره دوباره همچون پاییزه به دست افراد و شرکت های کم تجربه جویای نام بیفتد که صرفا گندگی نمایشگاه برایشان هدف باشد و نه کیفیت ارائه خدمات و یا این که همچون نمایشگاه غیر قانونی مبلمان در زمین های ارتش، سازه های نمایشگاهی بر سر مردم آوار شود و جان بازدید کنندگان در خطر قرار بگیرد.namayeshgah-bahare01

اگر سایت نمایشگاه دائمی یا حداقل بخش هایی از آن تا زمان برگزاری نمایشگاه بهاره راه اندازی شود که این نگرانی ها برطرف می شود. زیرا هم مردم مطمئن هستند که سقفی بالای سرشان است که محکم است و هم برگزار کننده اش شرکتی خواهد بود که آنقدر تجربه و امکانات و توانمندی داشته که بتواند مجوز نمایشگاه دائمی را دریافت و سایت نمایشگاهی با آن عظمت را احداث کند. اما اگر قرار باشد مسئولین شهرستان به حداقل ها قناعت کنند و تکالیف و استانداردها را بی خیال شوند و یا به هر دلیلی شرکت هایی که فقط اسم شرکت نمایشگاهی را یدک می کشند و افرادی که همچون برگزار کننده نمایشگاه ویران شده مبلمان کم تجربه و غیر قابل اعتماد هستند را پیش بیاندازند، آن گاه باید نمایشگاه و فواید آن برای شهرستان را به چشم تردید و مسائل پشت پرده اش را به چشم شک نگریست.

می توان گفت با توجه به تحولات اقتصادی ناگزیری که در پیش پای تجارت شهرستان است، مسئولین شهرستان نباید توقع داشته باشند که سطح انتظارات مردم همچنان در استفاده از فضاهای موقت غیر استاندارد درجا بزند و نمایشگاه های داربستی و مجریان بی تجربه و غرفه های کم ظرفیت را پذیرا باشند.

مسئولین شهرستان باید بعد نظارتی خود بر اجرای نمایشگاه بهاره را نیز افزایش دهند تا نشود مانند نمایشگاه مبلمانی که بر سر مردم فرو می ریزد و برگزار کننده آن به جای بیمه گریه تحویل می دهد یا نمایشگاهی که در آن مردم را برق می گیرد و امکانات سرمایشی گرمایشی وجود ندارد و مردم و غرفه داران یا باید بپزند و یخ بزنند یا دم هوا و سروصدای کولر های وسط راهرو گذاشته شده را تحمل کنند و آخر سر این حرف مضحک را بشنوند که «این نمایشگاه حماسه دست فروش ها بود.» و توپ در زمین اداره صنعت معدن تجارت یا اناق اصناف انداخته شود و آنها هم دم برنیاورند.

به گفته یکی از اعضای شورای شهر، شهرداری با انعقاد قرارداد مشارکت با سرمایه گذار و شرکت صاحب مجوز نمایشگاه دائمی به صورت چند ساله، حق واگذاری هر کدام از زمین ها و مکان های در اختیارش را برای برگزاری هر گونه نمایشگاهی از خود سلب کرده است، که روال منطقی آن هم همین است، لذا به نظر می رسد مسئولین و شهروندان سبزوار یا باید کمک کنند تا سایت دائمی یا نیمه دائمی یا حداقل بخش هایی از آن هر چه زودتر راه اندازی شود و یا این که قید برگزاری نمایشگاه بهاره در زیر سازه های اسپیسی و داربستی را که به هیچ وجه با استانداردهای وزارت صنعت ،معدن و تجارت سازگاری ندارد را بزنند، و یا در صورتی که برگزاری نمایشگاه از استان یا کشور تکلیف شده است، اقدام به برگزاری آن به هر نحوی و با هر شرایطی نکنند. و محیطی مناسب که می تواند یک سوله یا مجموعه سوله گسترده در محدوده شهری باشد که معمولا در اختیار ادارات دولتی و یا نهاد ها است را مناسب سازی نموده و در اختیار شرکتی که تجربه و امکانات و توانمندی و اعتبار لازم را داشته باشد قرار دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 6 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۶
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
مهدی رازقندی جمعه , ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۴

پیرو انتشار مطلبی با عنوان مسیولان درباره نمایشگاه بهاره چه گفتند؟بنا بر تعریضی که در بخشهایی از مطلب فوق نسبت به اینجانب صورت گرفته مطالبی را به عرض می رساند،پس ار برگزاری نمایشگاه پاییزه که به رغم تمام سنگ اندازی ها و تخریب ها به نحوی با شکوه برگزار گردید واکنشهای عصبی و شتابزده در فضای مجازی و رسانه ای جای خود را به نقد منصفانه و کارشناسی شده داد.واکنشهایی که همه از یک ابشخور اب می خورد.از منتقدان محترم و اهالی رسانه پرسشی دارم که جواب دادن به ان بی گمان برملا کننده اغراض و فتنه گری هاست.
*****
*****
*****
مدیر عامل شرکت جلوه گستران مهر
مهدی رازقندی

سبزواریان.کام شنبه , ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۵

با توجه به طرح مواردی که نیاز به اثبات حقوقی دارند، خواهشمندیم در صورت تمایل به درج مطلب خود، مراتب را کتباً و یا با ایمیل شناخته شده اعلام فرمایید.
متن نظر شما در نزد سبزواریان محفوظ می باشد.
پایدار باشید.

ناشناس شنبه , ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۷:۴۵

امیدواریم اعضای تصمیم گیر در واگذاری نمایشگاه به خصوص فرمانداری این دفعه نمایشگاه را به یک شرکت قوی واگذار کند نه مثل نمایشگاه پاییزه که همه غرفه داران دست فروش بودند و کیفیت اجناس هم بسیار پایین بود.

ناشناس شنبه , ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۷:۴۷

نمایشگاه پاییزه که این شرکت برگزار کرد واقعا افتضاح بود. مسئولین بایستی از مردم عذرخواهی کنند

بروغنی پنجشنبه , ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۳

امیدوارم که گفته های شما از سر دلسوزی باشد نه ان مقدار پولی که از شرکت **** سبزوار که نام آشنایی دارد گرفته باشید دلسوزی زمانی سازنده است که واقعا تمام جوانب در نظر گرفته باشد واقعا تا امسال اسم نمایشگاه به گوش شما که اخبار شهرستان را ترویج میدهید رسیده بود اگر اقای *** و چند شرکت بی تجربه دیگر پا به عرصه نمی گذاشتند که کماکان رقابت معنی درستی نداشت و آن شرکت *** شما هر جور دلش میخواست جولان می داد کمی با فکر سخن گفتن درست نه هر خر ادعای خویش گفتن
موسی الرضا **** هستم مدیر عامل شرکت نمایشگاهی ****

سبزواریان.کام جمعه , ۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰:۳۸

شما می توانید متن جوابیه خود را به صورت کتبی بزه مدیریت سایت ارائه نمایید تا در سایت درج گردد.

نظرات بسته شده است.