کد خبر : 29343
دیدگاه‌ها برای مسابقات تیراندازی با کمان سنتی در سبزوار برگزار شد بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 30 مهر 1400 - 15:29
-

مسابقات تیراندازی با کمان سنتی در سبزوار برگزار شد

مسابقات رشته کمان سنتی قهرمانی استان خراسان رضوی به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی در مجموعه ورزشی شهید مطهری این شهرستان برگزار شد. رییس هیئت تیراندازی با کمان سبزوار روز جمعه در حاشیه برگزاری این مسابقات گفت: سبزوار، قطب رشته ورزشی کمان سنتی خراسان رضوی است و مسابقات تیراندازی با کمان سنتی با حضور پرشور  ۴۵ علاقه‌مند در

مسابقات رشته کمان سنتی قهرمانی استان خراسان رضوی به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی در مجموعه ورزشی شهید مطهری این شهرستان برگزار شد.

رییس هیئت تیراندازی با کمان سبزوار روز جمعه در حاشیه برگزاری این مسابقات گفت: سبزوار، قطب رشته ورزشی کمان سنتی خراسان رضوی است و مسابقات تیراندازی با کمان سنتی با حضور پرشور  ۴۵ علاقه‌مند در رده های سنی مختلف برگزار شد.

مرضیه آتش افروز ادامه داد: در این مسابقات در بخش پسران و  در رده سنی نونهالان محمد پارسا احمدی و در گروه نوجوانان ابوالفضل کوشکی مقام نخست را کسب کردند.

رئیس هیئت تیراندازی با کمان سبزوار گفت: همچنین در بخش بانوان در رده سنی خردسالان آوینا احمدی، رده سنی نوجوانان یگانه برزویی، در بخش جوانان زهرا چروی و در رده بزرگسالان پریسا احمدی به مقام نخست رسیدند.

آتش افروز افزود: شهرستان سبزوار مدال آوران بسیاری در رشته کمان سنتی دارد و هم اکنون حدود ۳۰ کماندار حرفه ای در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در ۲ گروه مردان و زنان در این شهرستان فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد: با این که سبزوار به عنوان قطب رشته ورزشی کمان سنتی در خراسان رضوی شناخته می‌شود اما ورزشکاران کماندار این شهرستان با مشکل نبود یا کمبود تجهیزات خاص این رشته ورزشی رو به رو هستند.

رئیس هیئت تیراندازی با کمان سبزوار گفت: در رشته ورزشی تیراندازی با کمان، ساده ترین نوع کمان، کمان سنتی است و کمان‌های ریکرو، کراسبو و کامپوند از دیگر انواع کمان‌های این رشته هستند و مسابقات کمان به طور گسترده در جشنواره‌های مختلف برگزار می‌شود که شرکت کنندگان با کمان‌ها و لباس‌های محلی خود در آن شرکت می‌کنند.

بیش از ۶ هزار ورزشکار در ۳۸ هیات ورزشی شهرستان سبزوار سازماندهی شده‌اند که در حوزه ورزش‌های حرفه‌ای، قهرمانی، بومی، محلی و همگانی فعالیت دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.