کد خبر : 30894
دیدگاه‌ها برای مسابقات منطقه ای کشتی با چوخه در شهرستان جوین برگزار شد بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 6 فروردین 1401 - 19:29
-

مسابقات منطقه ای کشتی با چوخه در شهرستان جوین برگزار شد

مسابقات منطقه‌ای کشتی با چوخه روز شنبه با حضور ۹۲ کشتی گیر از پنج استان کشور در گود کشتی شهدای حکم آباد از توابع شهرستان جوین استان خراسان رضوی برگزار شد. رئیس اداره ورزش و جوانان جوین گفت: این رقابت‌ها با حضور کشتی‌گیران ۳۰شهر از استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، سمنان و همدان با

مسابقات منطقه‌ای کشتی با چوخه روز شنبه با حضور ۹۲ کشتی گیر از پنج استان کشور در گود کشتی شهدای حکم آباد از توابع شهرستان جوین استان خراسان رضوی برگزار شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان جوین گفت: این رقابت‌ها با حضور کشتی‌گیران ۳۰شهر از استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، سمنان و همدان با حضور تماشاگران و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

هاشم یزدی افزود: در این مسابقات کشتی‌گیران در چهار وزن ۶۶، ۷۴، ۸۴، ۹۶ و به اضافه ۹۶ کیلو گرم با یکدیگر رقابت کردند.

وی اظهار داشت: در وزن ۶۶ کیلو گرم مجتبی اسکندری ار قوچان، مهدی قدیمی از اسفراین و محمد طلایی از تربت جام  به ترتیب به مقام‌های اول تا سوم رسیدند.

رئیس اداره ورزش و جوانان جوین گفت: در وزن ۷۴ کیلو گرم نیز  علی عباسی و ابراهیم ولیان از شهرستان اسفراین و حمید سلمانیان از شیروان به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

یزدی افزود: در وزن ۸۴ کیلو گرم نیز علی شاگردیان از شهرستان قوچان، محمد ابراهیمی از چناران و سیدمحمد رهزن از شهرستان شیروان و در ورزن ۹۶ کیلوگرم عظیم اسکندی از قوچان، محمد خاکشور از فاروج و مرتضی علیزاده از قوچان به ترتیب به مقام‌های اول تا سوم دست یافتند.

 وی ادامه داد: در وزن به اضافه ۹۶ کیلو گرم احمد یزدان پناه از کلات، احمد میرزا پور و علی پرهیزگار هر دو از چناران به ترتیب به مقام‌های اول تا سوم دست یافتند.

وی اظهار داشت: به نفرات نخست هر وزن ۵۰ میلیون ریال، نفرات دوم ۳۰ میلیون ریال و نفرات سوم ۲۰ میلیون ریال اهدا شد.

کشتی سنتی باچوخه از ورزش‌های پرطرفدار در استان های خراسان بوده و به عنوان میراث معنوی در فهرست آثار ملی ناملموس کشور ثبت شده است.

چوخه واژه‌ای کردی و نام لباسی است که کشتی‌گیران این رشته به تن می‌کنند که از شنل کوتاهی که کشتی‌گیران آن را با شال سفید رنگ محکم می‌کنند تشکیل شده و از آنجا که این کشتی از قدیم بین عشایر کرد شمال خراسان مرسوم بوده به نام کشتی باچوخه معروف شده است.

یزدی افزود: هزار و ۲۰۰ ورزشکار در ۲۲ هیأت ورزشی در حوزه ورزش‌های حرفه‌ای، قهرمانی، بومی، محلی و همگانی شهرستان جوین فعالیت دارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.