کد خبر : 22151
دیدگاه‌ها برای مستمری‌بگیران بهزیستی کشور ۶۰ درصد افزایش یافته‌اند بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 شهریور 1398 - 17:34
-

مستمری‌بگیران بهزیستی کشور ۶۰ درصد افزایش یافته‌اند

ایرنا تعداد مستمری‌بگیران بهزیستی کشور در سال جاری ۶۰ درصد نسبت به پارسال افزایش یافته و میزان یارانه و مستمری آن‌ها نیز سه تا پنج برابر شده است. معاون امور توان‌بخشی سازمان بهزیستی کشور روز چهارشنبه در مراسم بهره‌برداری طرح‌های بهزیستی سبزوار گفت: در سال جاری برای تأمین یارانه و مستمری مدد جویان، ۱۱ هزار

ایرنا

تعداد مستمری‌بگیران بهزیستی کشور در سال جاری ۶۰ درصد نسبت به پارسال افزایش یافته و میزان یارانه و مستمری آن‌ها نیز سه تا پنج برابر شده است.

معاون امور توان‌بخشی سازمان بهزیستی کشور روز چهارشنبه در مراسم بهره‌برداری طرح‌های بهزیستی سبزوار گفت: در سال جاری برای تأمین یارانه و مستمری مدد جویان، ۱۱ هزار میلیارد ریال برای بهزیستی کشور پیش‌بینی شد که این میزان نسبت به سال گذشته ۷۶ درصد افزایش داشت.

محمد نفریه با بیان اینکه این اعتبار از محل قانون جامع حمایت از معلولان مصوب سال ۱۳۹۶ در مجلس شورای اسلامی است اظهار داشت: این مبلغ برای تقویت مراکز غیردولتی، نگهداری و آموزش معلولان، توانمندسازی، مناسب‌سازی فضاها و سایر خدمات حمایتی معلولان هزینه می‌شود.

وی گفت: هم‌اکنون یک‌میلیون ۴۵۷ هزار معلول حسی، حرکتی، روانی، ذهنی و سالمند زیر پوشش این سازمان هستند که خدمات مختلف نگهداری، معیشتی، ویزیت در منزل، اشتغال، کارآفرینی و آموزش‌های مهارت‌های زندگی و حرفه‌آموزی به آن‌ها ارائه می‌شود.

نفریه افزود: همچنین ۱۷۵ هزار معلول که با بعد خانوار یک نفر مستمری می‌گرفتند از ابتدای سال جاری بر مبنای بعد خانوار که میانگین چهار تا پنج نفر است مستمری دریافت می‌کنند.

در حال حاضر یک‌میلیون و ۴۵۷ هزار معلول در سامانه بهزیستی ثبت شده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.