کد خبر : 5495
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1393 - 0:28
-

مصوبه ی بحث برانگیز شورای شهر

به گزارش رصد،در یکصد و بیستمین جلسه شورای اسلامی چهارم شهر سبزوار پیشنهادی به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رسید که می تواند منافع سرشاری برای موسسه آبادانی دیار سربداران داشته باشد. مطابق این پیشنهاد قرار است قرارداد یا تفاهم نامه ای بین شهرداری سبزوار و موسسه آبادانی دیار سربداران منعقد شود که بر اساس

به گزارش رصد،در یکصد و بیستمین جلسه شورای اسلامی چهارم شهر سبزوار پیشنهادی به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رسید که می تواند منافع سرشاری برای موسسه آبادانی دیار سربداران داشته باشد.

مطابق این پیشنهاد قرار است قرارداد یا تفاهم نامه ای بین شهرداری سبزوار و موسسه آبادانی دیار سربداران منعقد شود که بر اساس آن موسسه دیار آبادانی مقداری از زمین های در اختیارش در محدوده شهرک سجاد با ارزش ریالی حدود ۵ میلیارد تومان را به شهرداری سبزوار واگذار کند و شهرداری سبزوار از محل فروش این زمین ها ماشین آلات خریداری کند و ضمن استفاده از ماشین آلات بهای آن را به صورت اجاره به شرط تملیک به موسسه آبادانی دیار سربداران پرداخت نماید.

به گفته افراد مطلع قرار است ماشین آلات دست دوم و از محل دارایی های معدن تعطیل شده سنگ آهن بافق خریداری شود.

معترضین این پیشنهاد معتقدند این مصوبه یک بازی دو سر سود به نفع موسسه آبادانی دیار سربداران است زیرا چنانچه شهرداری به ماشین آلات نیاز داشته باشد می تواند به طریق دیگری اقدام به خریداری ماشین آلات نو و قابل اعتماد نماید نه این که ماشین آلات دست دوم را وارد شهرستان کند.

این افراد معتقدند خرید و فروش زمین های مورد نظر در شهرک سجاد توسط شهرداری باعث ترقی قیمت املاک در این شهرک به صورت سرسام آوری می شود که در نهایت سود اصلی را باز موسسه آبادانی دیار سربداران که دارای زمین های فراوانی در این منطقه است خواهد برد و همه این ها در حالی است که این شهرک نه در طرح جامع و نه در طرح تفضیلی شهر دیده نشده است.

معترضان همچنین با توجه به سوابق گذشته تعاملات این موسسه پیدا نباش با دستگاه های مختلف شهرستان این احتمال را نیز مطرح می کنند که در صورت پیگیری کنح ماجرا این امکان وجود دارد که یکی از اعضا یا وابستگان موسسه از معدن مورد نظر بستانکاری دارد که در این صورت این پیشنهاد صرفا به منظور وصول مطالبات وی ارائه شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ناشناس یکشنبه , ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸

زحمت کشیدند دوستان
کلن شهر رو بزن به اسم موسسه ابادانی راحت کنن خودشونو

ناشناس دوشنبه , ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۶:۴۸

یعنی فکر می کنی راضی بشن؟

نظرات بسته شده است.