دیدگاه‌ها برای معامله را به جای تعامل؛ به شما غالب نکنند. بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مرداد 1396 - 16:30
-

معامله را به جای تعامل؛ به شما غالب نکنند.

سبزواریان – مجتبی کاویان: بسمه تعالی جناب آقای آرمین جناب آقای ارغیانی سرکار خانم بخشی جناب آقای بروغنی جناب آقای پسندیده جناب آقای فروغی جناب آقای کرامت جناب آقای کلمیشی جناب آقای محمدی اعضای محترم و معزز برگزیده برای شورای اسلامی شهر سبزوار با سلام و تحیت. این حقیر، صمیمانه توفیقی که برای خدمت به

سبزواریان – مجتبی کاویان:

بسمه تعالی

جناب آقای آرمین
جناب آقای ارغیانی
سرکار خانم بخشی
جناب آقای بروغنی
جناب آقای پسندیده
جناب آقای فروغی
جناب آقای کرامت
جناب آقای کلمیشی
جناب آقای محمدی
اعضای محترم و معزز برگزیده برای شورای اسلامی شهر سبزوار

با سلام و تحیت.
این حقیر، صمیمانه توفیقی که برای خدمت به مردم بر دوش شما بزرگان نهاده شده است، تبریک عرض می کنم.

عزیزان گرامی!
یکی از بزرگترین مسؤولیت های شما بزرگواران انتخاب شهردار برای چهارسال آینده است. اگر از بنده به عنوان یک شهروند بپرسند که شهردار سبزوار باید چه ویژگی هایی داشته باشد، پیشنهاد می کنم شخصیتی باشد که اول از همه به لحاظ شرافت حرفه ای در جایگاهی عالی قرار داشته و به هیچ عنوان و هیچ زمانی از جایگاه خود برای منافع شخصی استفاده نکرده باشد. اما اگر چنین فردی را یافتیم، وظیفه او در شهرداری چیست؟

متأسفانه اقدامات شهرداری در برخی از شهرهای کوچک یا متوسط کشور به گونه ای بوده است که برخی تصور می کنند که فقط جمع آوری زباله ها، آسفالت کردن خیابان ها و جدول گذاری پیاده روها و حتی ساختن ساختمان های مرتفع و جدید وظیفه شهرداری می باشد. در حالی که متخصصین علوم مربوطه به نیکی می دانند که وظیفه اصلی شهردار یک شهر، مدیریت شهری است.

آنچه که در قامت یک شهردار ضروری می نماید، این است که در عین حال که باید با همه نیروهای دلسوز و علاقه مند شهر تعامل داشته باشد، بهتر است شخصیتی باشد که کسی یا نهادی بر حاتم بخشی او طمعکار نشود و بداند که با وجود او نمی تواند قانون را دور بزند. چه بسیار ممکن است تقاضاهای غیرقانونی یا غیراصولی که از طرف برخی اشخاص و نهادهای ذینفوذ و قدرتمند مطرح شود که به ظاهر موجب آبادانی شود، اما سرمایه های آینده این شهر را نابود کند.

شهردار می بایست اهداف بلندمدت شهر را به خوبی بشناسد و بتواند منابع و سرمایه های شهر را در دوره مدیریت خود حفظ کند. تعامل و همکاری در سایه هدف معنی می دهد. شهردار غیرمتخصص ممکن است مصالح درازمدت شهر را تشخیص نداده و در پی رضایت این و آن به تدریج منافع گروه های خاصی را با منافع طولانی مدت عمومی اشتباه بگیرد. این است که شهردار سبزوار باید متخصص و اهل تعامل باشد؛ نه متکبر و اهل معامله.

مثلاً اعطای تراکم سیار، دریافت مجوز توسط ساختمان¬هایی مرتفع بدون توجه به موقعیت آنها و نابود کردن آسمان شهر، همه و همه از توافق با گروه هایی آغاز شده که به نحوی متقاضی سرمایه گذاری در برخی محلات بوده اند. اما اکنون چندین سال باید منتظر ماند تا در بین سازه های غول پیکری که وجوه جانبی آنها را زشت ترین نماهای سیمانی پوشانیده است، ساختمان هایی با همان ارتفاع ساخته شود تا منظره شهر یکپارچه گردد و احتمالاً در آن زمان ساختمان های قبلی فرسوده شده و دوباره تخریب و ساخت مجدد و … تقریباً هیچ جای این شهر مصون از چنین فجایعی نمانده و شهر سبزوار همیشه یک کارگاه ساختمانی باقی خواهد ماند. مقالاتی متعدد نوشته شده است که چنین مناظری می تواند در آینده بسترهایی برای وقوع جرائم اجتماعی باشد. واقعاً سهم شهروندان از زیبایی و امنیت این شهر چیست؟

حراج کلوت ها (با آن منظر تاریخی و طبیعی خود) در شرق جاده شهرک توحید برای ساختن یک ساختمان ادرای، احداث یک سایت و ساختمان نظامی در بدو ورودی شمال شهر و مخدوش کردن منظر لبه، دفن نخاله ساختمانی در بالادست قنات قلعه نو دهراز و به تباهی کشانیدن بافت زیبای این روستا در حاشیه شهر- که زمانی آب قنات آن برای مردم مثال زدنی بوده است و هنوز هم می تواند به عنوان ریه های شهر و محلی برای گردشگری بر پایه کشاورزی و باغ داری در لبه های شهر مطرح باشد- حاصل (اصطلاحاً) تعامل با چه کسانی یا بر اساس چه اهدافی بوده است؟

عزیزان!
باور بفرمایید بسیج کردن نیروهای شهر، فقط در مسیر یک یا چند هدف عالی مشخص معنی می دهد. وقتی هدف درست تعریف نشده باشد، سرمایه اجتماعی تلف می شود و اعتماد مردم از بین می رود.

سروران ارجمند!

امروزه با وسایل ارتباط جمعی، مردم آگاه ترند و برای برنامه های دراز مدت به شما اعتماد خواهند کرد. اکنون در معرض انتخابی بزرگ قرار دارید. حقیر ضمن احترام به همه عزیزان و بزرگوارانی که برای دریافت پست شهردار سبزوار نامزد شده اند، به عنوان یک شهروند از شما تمنا می کنم کسی را به عنوان شهردار انتخاب کنید که در کارنامه خود هیچ نقطه مبهمی نداشته باشد، تا بتواند چهار سال شهر را برای ما شهروندان سالم نگاه دارد. آرزومند وسیع ترین آفاق برای شما عزیزان می باشم.

و السلام علی من اتبع الهدی

۱۳۹۶.۰۵.۲۴

مجتبی کاویان،
بنده خدا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.