کد خبر : 26726
دیدگاه‌ها برای معاون فرماندار سبزوار به اجرای طرح اقدام ملی مسکن در این شهر تأکید کرد بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اردیبهشت 1399 - 18:22
-

معاون فرماندار سبزوار به اجرای طرح اقدام ملی مسکن در این شهر تأکید کرد

ایرنا معاون فنی و عمرانی فرماندار سبزوار گفت: با توجه به اینکه این شهر به‌عنوان شهر آزمایشی و نقطه شروع طرح اقدام ملی مسکن در خراسان رضوی انتخاب شده است، عملیات اجرایی این طرح باید زودتر آغاز شود. حسین شاد در نشست کارگروه طرح اقدام ملی مسکن سبزوار افزود: تاکنون سه شیوه برای پیگیری طرح

ایرنا

معاون فنی و عمرانی فرماندار سبزوار گفت: با توجه به اینکه این شهر به‌عنوان شهر آزمایشی و نقطه شروع طرح اقدام ملی مسکن در خراسان رضوی انتخاب شده است، عملیات اجرایی این طرح باید زودتر آغاز شود.

حسین شاد در نشست کارگروه طرح اقدام ملی مسکن سبزوار افزود: تاکنون سه شیوه برای پیگیری طرح اقدام ملی مسکن در این شهر پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: یکی از این مراحل، فروش اقساطی زمین و احداث واحدهای مسکونی با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که تاکنون این نهاد زیرساخت‌های اولیه را برای احداث ۱۰۰ واحد فراهم کرده است.

معاون فرماندار سبزوار گفت: همچنین فروش اقساطی طرح‌های مسکن نیمه‌تمام این شهر یکی دیگر از موارد طرح اقدام ملی مسکن است که در این بخش ظرفیت شهر سبزوار یک هزار و ۹۹۷ واحد در قالب مصوبات کارگروه طرح ملی اقدام مسکن پیش‌بینی شده است.

وی افزود: یکی دیگر از شیوه‌های اجرای طرح اقدام ملی مسکن، ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده شهر سبزوار است که برای یک هزار واحد در این شهر ظرفیت وجود دارد.

شاد به بررسی سایر شیوه‌ها برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در سبزوار نیز اشاره کرد و ادامه داد: نهادهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، راه و شهرسازی و شهرداری برای اجرای سریع‌تر این طرح همکاری لازم با متقاضیان داشته باشند.

برنامه‌ریزی برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در اجرای طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در کشور صورت گرفته است که بر این اساس ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید با مشارکت بخش خصوصی، ۱۰۰ هزار واحد در مناطق بافت فرسوده شهری توسط شرکت بازآفرینی شهری و ۱۰۰ هزار واحد نیز توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته می‌شود.  

خراسان رضوی با وسعت ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومترمربع معادل هفت درصد مساحت کل کشور شامل ۲۸ شهرستان، ۷۰ بخش و ۲ هزار و ۵۴۰ روستا است. این استان همچنین با ۸.۱ درصد جمعیت کشور ۶ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۵۰۱ نفر جمعیت در قالب ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار و ۹۱۶ خانوار دارد که یک میلیون و ۷۳۳ هزار نفر از این جمعیت در روستاهای استان سکونت دارند.

۵۲، ۴ درصد جمعیت خراسان رضوی در شهرستان مشهد، ۱۹، ۴ درصد در چهار شهرستان نیشابور، سبزوار، تربت‌جام و تربت‌حیدریه و ۲۸، ۲ درصد از جمعیت استان در ۲۳ شهرستان دیگر آن سکونت دارند.

جمعیت بیشتر خانوارهای ساکن خراسان رضوی چهار نفره است. پس از مشهد شهرستان‌های نیشابور، سبزوار، تربت‌حیدریه و تربت‌جام  به ترتیب بیشترین جمعیت و داورزن، زاوه و فیروزه کمترین جمعیت را در خراسان رضوی دارند.
یک میلیون ۸۶۳ هزار و ۷۶۳ واحد مسکونی در استان خراسان رضوی وجود دارد که ۶۸۳ هزار و ۴۰۰ واحد آن آپارتمانی و یک میلیون ۱۷۸ هزار و ۶۰۳ واحد غیرآپارتمانی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.