کد خبر : 29317
دیدگاه‌ها برای معاون قرارگاه پدافند زیستی:راه اصلی مهار کرونا واکسیناسیون حداکثری است بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 آبان 1400 - 11:55
-

معاون قرارگاه پدافند زیستی:راه اصلی مهار کرونا واکسیناسیون حداکثری است

معاون قرارگاه پدافند زیستی کشور گفت: راه اصلی مهار ویروس کرونا و اطمینان‌بخشی در جامعه واکسیناسیون حداکثری است و با واکسینه‌ شدن بخش قابل توجهی از جامعه، زمینه کنترل و مهار بیماری کرونا فراهم می شود. محمد کریمی‌نیا روز چهارشنبه در نشست پدافند غیر عامل زیستی سبزوار افزود: مردم در کنار سایر روش‌ها و انواع داروها، واکسیناسیون

معاون قرارگاه پدافند زیستی کشور گفت: راه اصلی مهار ویروس کرونا و اطمینان‌بخشی در جامعه واکسیناسیون حداکثری است و با واکسینه‌ شدن بخش قابل توجهی از جامعه، زمینه کنترل و مهار بیماری کرونا فراهم می شود.

محمد کریمی‌نیا روز چهارشنبه در نشست پدافند غیر عامل زیستی سبزوار افزود: مردم در کنار سایر روش‌ها و انواع داروها، واکسیناسیون را نیز مورد توجه قرار دهند و به هموطنانی که تاکنون تصمیمی برای واکسیناسیون نگرفته اند اطمینان کنند و در صورت عدم اعتماد به واکسن های خارجی کرونا از محصولات داخلی در این زمینه بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به قدمت ۱۰۰ ساله موسسه رازی و پاستور به عنوان واکسن سازان قدیمی کشور گفت: شرکت برکت، انستیتو پاستور، موسسه سرم سازی رازی و واکسن فخرا که کار تیم شهید فخری زاده است محصولاتی ایمنی زا تولید کرده اند که با اطمینان خاطر می‌توان از آنها استفاده کرد.

معاون قرارگاه پدافند زیستی کشور گفت: مردم در کنار واکسیناسیون سراسری به بهداشت فردی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی هم توجه کنند تا سریعتر  شرایط بازگشت به فعالیت های اجتماعی فراهم شود.

پدافند زیستی مجموعه‌ای از اقدامات شامل رصد و پایش، آشکارسازی، هشداردهی، تشخیص، تصمیم و عملیات، کنترل، حفاظت و پیشگیری، امداد و نجات، درمان، بازیابی و بازتوانی منابع، محدودسازی و رفع آلودگی در برابر تهدیدات زیستی است که موجب حفاظت از سرمایه‌های ملی در برابر تهدیدات زیستی و کاهش آثار و عواقب ناشی از آنها می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.