کد خبر : 30381
دیدگاه‌ها برای معاون قوه قضاییه: لایحه قضازدایی در حال پیگیری است بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 بهمن 1400 - 15:06
-

معاون قوه قضاییه: لایحه قضازدایی در حال پیگیری است

پیگیری لایحه قضازدایی

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه گفت: “لایحه قضازدایی” و حذف برخی عناوین مجرمانه از قوانین کشور به منظور رفع بخشی از معضلات قوه قضاییه و مردم هم‌اینک از سوی این قوه در دست پیگیری قرار دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی که همراه با رئیس قوه قضاییه به خراسان رضوی سفر کرده است، روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان سبزوار افزود: وضعیت ساختار کنونی به لحاظ قانونی و تشکیلاتی بگونه‌ای می‌باشد که خود پرونده‌ساز است. 

وی به ابلاغ دستور رئیس قوه قضاییه به معاونت حقوقی این نهاد برای تدوین لایحه قضازدایی اشاره و بیان کرد: امکان دارد با توجه به شرایط قانونی و مقررات شرعی برخی موارد عناوین مجرمانه با عنوان تخلف محسوب و در روال اداری با آن موارد برخورد شود.

معاون قوه قضاییه ادامه داد: همچنین تلاش می‌شود با کمک معاونت برنامه‌ریزی، مرکز فناوری و دیگر بخش‌های این قوه برای برخی عناوین حقوقی راه‌حل غیرقضایی هم پیدا شود. 

وی گفت: نشست‌هایی در همین راستا برگزار، راهکارهایی آماده و عناوین مجرمانه و حقوقی به دادگستری‌های سراسر کشور ارسال شد که قرار است پژوهشگاه قوه قضاییه آنها را جمع‌بندی و تبدیل به لایحه کند. 

حجت‌الاسلام قدرتی افزود: پس از این اقدامات، لایحه قضازدایی در مسیر قانونی خود شامل هیئت دولت، مجلس شورای اسلامی، کمیسیون حقوقی و قضایی و کارگروه‌ها مربوطه پیگیری خواهد شد. 

وی اصلاح قوانین و ساختارها را برای کاهش ورودی پرونده‌ها، یکی از برنامه‌های مهم قوه قضاییه در راستای سند تحول قضایی و گام دوم انقلاب عنوان کرد. 

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه و رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور  صبح امروز هفتم بهمن ماه در سفر به شهرستان سبزوار با حضور در گلزار شهدای این شهر به مقام والای شهیدان ادای احترام کردند.

بررسی مسائل و مشکلات قضایی و حقوقی شهروندان سبزواری و حضور در نشست شورای اداری شهرستان از برنامه‌های این سفر هستند.  

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.