کد خبر : 107
دیدگاه‌ها برای معرفی کتاب : شریعتی، جستجوگری در مسیر شدن بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1393 - 12:20
-

معرفی کتاب : شریعتی، جستجوگری در مسیر شدن

از اختلاف نظر و درگیری بین شهید مطهری ودکتر شریعتی بسیار شنیده ایم اما برای خیلی از افراد شاید جالب باشد بدانند که نظر دیگر شخصیتها و نیز سران انقلاب درباره شریعتی و اندیشه های اوچگونه است؟ کتاب “دکتر شریعتی جستجوگری در مسیر شدن” مجموعه سخنرانی ها و نیز مصاحبه های شهید بهشتی درباره شخصیت

از اختلاف نظر و درگیری بین شهید مطهری ودکتر شریعتی بسیار شنیده ایم اما برای خیلی از افراد شاید جالب باشد بدانند که نظر دیگر شخصیتها و نیز سران انقلاب درباره شریعتی و اندیشه های اوچگونه است؟
کتاب “دکتر شریعتی جستجوگری در مسیر شدن” مجموعه سخنرانی ها و نیز مصاحبه های شهید بهشتی درباره شخصیت و نیز اندیشه های دکتر شریعتی است.این کتاب شامل یک مقدمه و هفت قسمت می باشد قسمت اول به گفتاری از آیت الله بهشتی اختصاص دارد که در تاریخ۱۳۵۹/۳/۲۹در دانشکده نفت آبادان ایراد شده است و به خاستگاه اجتماعی شریعتی می پردازد.
قسمت دوم و سوم کتاب به دو گفتار از ایشان اختصاص دارد که در پاسخ به ایراداتی بوده است که آیت الله مصباح در آن زمان براندیشه های دکتر شریعتی و به ویژه مساله خاتمیت وارد نموده است.نکته جالب در این قسمت این است که شهید بهشتی در حالیکه انتقاداتی را نسبت به اسلام شناسی دکتر شریعتی مطرح می نماید ایرادات آیت الله مصباح را وارد نمی داند و با استدلال رد می کند.
ظاهرا آنطور که در فصل های بعدی کتاب برداشت می شود این بحث باعث کدورت و قطع رابطه بین آیت الله مصباح و شهید بهشتی می شود.
چهار قسمت آخر کتاب شامل چهار مصاحبه از آیت الله شهید بهشتی است که همگی آن ها در سال های آغازین جمهوری اسلامی با عناوین زیر انجام شده است:
– نقش شریعتی در جنبش دانشجویی خارج از کشور
– شریعتی درخششی در تاریخ انقلاب و اسلام
– شریعتی همواره رو به اصالت اسلامی پیش می رفت
– دکتر شریعتی از استعدادها و قریحه های برجسته زمان ماست.shariaty-dar-masir

چاپ اول این کتاب در سال۱۳۸۷وپنجمین چاپ آن در سال ۱۳۸۹با تیراژ۳۰۰۰نسخه توسط نشر بقعه ناشر بنیاد نشرآثار و اندیشه های شهید آیت الله دکتر بهشتی انجام گرفته است.
بخشی از کتاب: «او نگران بود.البته بیشتر نگران این بود که آزادی گفتن و نوشتن گرفته شود.شاید خبر نداشت که دست اجل می آید و او را از امت نیازمندان بر می گیرد.»

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.