کد خبر : 18332
دیدگاه‌ها برای ممنوع التصویری زائری به خاطر یک انتقاد! یاللعجب از این مجلس بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 دی 1397 - 12:20
-

ممنوع التصویری زائری به خاطر یک انتقاد! یاللعجب از این مجلس

مصطفی داننده حجت الاسلام زائری، روحانی سرشناس بعد از ماجرای نماینده سراوان در گمرک و حمایت نمایندگان پارلمان از او، در یکی از برنامه‌های تلویزیونی با صدای بلند گفت:«شرم بر این مجلس» گویا این سخن او برای نمایندگان مجلس گران تمام شده است. مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس در نطقی گفت:« صدا و سیمای جمهوری

مصطفی داننده

حجت الاسلام زائری، روحانی سرشناس بعد از ماجرای نماینده سراوان در گمرک و حمایت نمایندگان پارلمان از او، در یکی از برنامه‌های تلویزیونی با صدای بلند گفت:«شرم بر این مجلس» گویا این سخن او برای نمایندگان مجلس گران تمام شده است. مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس در نطقی گفت:« صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران حاج‌آقایی را دعوت می‌کند، لباس روحانیت تنش است و می‌گوید من از این مجلس شرم می‌کنم و همه نمایندگان این مملکت را زیر سؤال می‌برد. بینی و بین‌الله آیا این دین،‌ مذهب و قرآن این دستور را به این آقایان داده که این حرف‌ها را بزند؟‌ و این کارها را بکنند»

حالا هم طبق گفته رنجبرزاده عضو هیات رییسه مجلس، زائری پس از جلسه نمایندگان با رییس صداوسیما حق ورود به تلویزیون را ندارد. این نماینده مجلس گفته است:« مطمئن باشید هر برنامه‌ای که منجر به آسیب به سطوح نظام و اعتماد عمومی مردم شده و تخریب چهره‌های خدوم نظام جمهوری اسلامی را تخریب کند حتما آن مجریان هم به حاشیه رانده خواهند شد، البته در جلسه روز گذشته هم صدا و سیما به ما قول داد که این اقدام را خواهد کرد»

البته مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس اعلام کرده که «مجلس درخواستی برای ممنوع‌التصویری «زائری» نداشته است.»

در این میان اما به نظر می‌رسد نمایندگان مجلس حسابی از اتفاقات بوجود آمده به ویژه بعد از ماجرای نماینده سراوان حسابی شاکی هستند و حس توهین به آنها دست داده است.

بیان چند نکته ضروری به نظر می‌رسد:

۱- نمایندگان مجلس چرا اینقدر خود را جدی گرفته‌اند و برای خود هاله‌ای نورانی و مقدس ترسیم کرده‌اند؟ حالا یک روحانی در یک برنامه تلویزیونی حرفی به شما زده است. درست یا نادرست، آیا باید چنین واکنشی به او داشت؟ مگر نه اینکه مجلس خانه ملت است؟ مگر نه اینکه نمایندگان وکلای مردم هستند؟

۲- مگر نه اینکه حضرت علی ۲۱۶ نهج البلاغه می‌فرماید: «من، خوش ندارم خیال کنید که من، ثناگویی و ستایش شما را دوست دارم و با سپاس الهی این گونه نیستم … پس با من، آن چنان که با جباران سخن می‌گویید، گفت‌وگو نکنید و آن گونه که نزد ستمگرانِ تندخو، از خود مراقبت می‌کنید تا خشم آنان، متوجه شما نشود با من رفتار نکنید و از برخورد همراه با ظاهرسازی و مدارات بپرهیزید و خیال نکنید اگر سخن حقی به من گفته شود، قبول آن، بر من سنگینی خواهد کرد و یا اینکه خودبزرگ بین باشم».

۳- به خدا سران و نمایندگان دیگر کشورها رکیک‌ترین حرف‌ها را می‌شنوند و خم به ابرو نمی‌آورند. مگر نه اینکه همین چندی پیش مردم با تخم مرغ از رییس جمهور فرانسه استقبال کردند. همین آقای ترامپ که ما دوستش نداریم، شدیدترین انتقادها را می‌شنوند و می‌بیند. حالا چرا یک حرف اینقدر برای نمایندگان سنگین آمده، نمی‌دانم!

۴-واقعا عجیب است که نمایندگان مجلس به دنبال بریدن صدای مخالفان خود هستند. مخالفی که از سر دلسوزی برای مجلس نقدی را مطرح کرده است. فراموش نکرده‌ایم که نمایندگان از نماینده سراوان دفاع کردند و اگر فضای مجازی و قدرتش نبود شاید الان کارمند گمرک در خانه سماق می‌مکید.

۵- ما حق داریم به واسطه رایی که دادیم، از مجلس انتقاد کنیم آنهم به شدید ترین لحن‌ها. گویا دوستان فراموش کرده‌اند در ایام انتخابات می‌گفتند ما نوکر مردم هستیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.