کد خبر : 4267
دیدگاه‌ها برای مناسب سازی معابر شهری یکی از دغدغه های معلولان بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 15 آذر 1393 - 18:07
-

مناسب سازی معابر شهری یکی از دغدغه های معلولان

سبزواریان.کام: معاون فنی و شهرسازی شهرداری سبزوار گفت: مناسب سازی معابر شهری یعنی ایجاد محیط های بدون مانع و یا تسهیل دسترسی برای همه؛ این یکی از راهکارهای ارتقای کیفیت زندگی برای کلیه افراد به ویژه افراد دارای معلولیت است. به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری سبزوار، حسین دولت آبادی با بیان اینکه مناسب‌سازی

monasebsazi-shahriسبزواریان.کام: معاون فنی و شهرسازی شهرداری سبزوار گفت: مناسب سازی معابر شهری یعنی ایجاد محیط های بدون مانع و یا تسهیل دسترسی برای همه؛ این یکی از راهکارهای ارتقای کیفیت زندگی برای کلیه افراد به ویژه افراد دارای معلولیت است.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری سبزوار، حسین دولت آبادی با بیان اینکه مناسب‌سازی معابر و فضاهای اداری باید بگونه ای طراحی و اجرا شود تا معلولان با کمترین مشکل به نیازهای اولیه خود دسترسی پیدا کنند، اظهار داشت: همه آحاد جامعه باید قادر باشند آزادانه و بدون خطر در محیط پیرامون خود اعم از ساختما ن ها و اماکن عمومی و معابر شهری تردد کنند و از کلیه حقوق اجتماعی خود برخوردار شوند.

وی تصریح کرد: یکی از حقوق شهروندی این است که در داخل معابر و فضاهای شهری همه اقشار بتوانند براحتی در آن تردد داشته باشند و شرایط برای حضور و حرکت آنها مناسب باشد.

دولت آبادی با اظهار اینکه شهرداری نگاه ویژه به مناسب سازی معابر شهری سبزوار دارد، افزود: در این راستا در سال های اخیر پیاده روسازیHSE یعنی نوار حرکت نابینایان و کم بینایان در طرح ها لحاظ و اجرا شده است.

وی ادامه داد: در آخرین جلسه کارگروه حمل و نقل ترافیک شهری که بنده در آن حضور داشتم بررسی و مشکلات مسیر عابر پیاده در سر تقاطع ها و میادین مورد بازبینی قرار گرفت تا هر چه سریعتر موانع و مشکلات پیش رو برطرف شود.

معاون فنی و شهرسازی شهرداری سبزوار گفت: به مناسب سازی و استانداردسازی معابر پارک ها نیز توجه ویژه شده بگونه ای که در طراحی احداث پارک های جدید رمپ هایی برای عبور و مرور راحت معلولان تعبیه خواهد شد، همچنین شهرداری از مناسب سازی دیگر پارک های سطح شهر نیز غافل نبوده است.

وی در پاسخ به پرسشی که مبنای ساخت و ساز برای معلولین باید چگونه باشد، گفت: اصلاح محیط و تدارک وسایل حمل و نقل باید به گونه ای باشد که افراد معلول قادر باشند آزادانه و بدون خطر در محیط پیرامون خود اعم از اماکن عمومی، معابر، محیط شهری و بین شهری و ساختمانهای عمومی حرکت کنند و از تسهیلات محیطی، اجتماعی فرهنگی و اقتصادی با حفظ استقلال فردی و رعایت شان و منزلت انسانی بهره مند شوند.

دولت آبادی گفت: در این رابطه شهرداری در حال پیگیری انجام اقداماتی همچون ایجاد رمپ های حرکتی ، آسانسور، سرویس های بهداشتی مناسب و… در محیط اداری خود برای این افراد می باشد.است.

سرپرست مجتمع شهید قدوسی بهزیستی سبزوار نیز در این رابطه گفت: در گذشته کمیته ای در خصوص رسیدگی به مشکلات معلولین همچون مناسب سازی معابر شهری که متشکل از فرمانداری، شهرداری، بهزیستی و… بود تشکیل می شدکه متاسفانه در برهه ای از زمان از فعالیت باز ایستاد.

خانم کیانی با بیان اینکه در آن کمیته برنامه ریزی در جهت مناسب سازی معبر صورت می گرفت که البته کافی نبود، افزود: ما در تلاش هستیم فعالیت مجدد این کمیته را با افزایش چند سازمان مربوط در دستور کار قرار دهیم تا بتوانیم شاهد برنامه ها و اقدامات موثرتری در این رابطه باشیم.

وی در خصوص مناسب سازی تردد معلولان در ادارات شهر نیز با اظهار اینکه براساس بخشنامه های موجود ادارات شهرستان ملزم به مناسب سازی معابر اداری خود شده اند، اظهار داشت: در این راستا بر اساس گزارشات ارسالی برخی از ادارات شهر مبادرت به این مهم نموده و مناسب سازی محیط کاری خود را انجام داده اند.

کیانی ابراز امیدواری کرد: با حضور دکتر طالبی شهردار سبزوار که خود سابقه طولانی در بهزیستی کشور داشته هر چه سریعتر گام های موثری برای ارتقا و کیفیت معابر شهری و مناسب سازی آن در جهت رفع دغدغه های نابینایان، کم شنوایان، معلولین جسمی حرکتی و… برداشته شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.