دیدگاه‌ها برای منافع ملی مهم‌تر است یا منافع جناح شما؟ بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اردیبهشت 1399 - 21:37
-

پرونده روح‌الله غیاثی

منافع ملی مهم‌تر است یا منافع جناح شما؟

-
مهدی مقصودی، فعال سیاسی

سبزواریان، مهدی مقصودی: جناب آقای دکتر کوشکی، مسئول ستاد نماز جمعه سبزوار

سلام‌علیکم

اخیراً در خصوص پروندۀ یکی از مداحان شهر سبزوار، در کانال و صفحۀ مجازی جنابعالی یادداشتی کوتاه منتشر شده بود که لازم دانستم نکاتی را خدمت شما یادآور شوم:

۱- اینجانب این انگیزه و تصمیم را نداشتم که دربارۀ موضوع جنجالی مداح سبزواری، ورودی داشته باشم، اما وقتی‌که یادداشت جنابعالی -به‌عنوان فردی که تحصیل‌کرده و عضو هیئت‌علمی دانشگاه است- را خواندم، احساس کردم سکوت دربارۀ اظهارنظر شما جایز نیست و لازم است جهت جلوگیری از سوءتفاهم و انحرافِ افکار عمومی، مواردی را بیان کنم.

۲- احترام به قانون توسط همۀ افراد جامعه، لازم است؛ چگونه است که شما از فردی دفاع می‌کنید که خودش حکم صادر شده توسط دادگاه را به چالش می‌کشد و به راحتی در فضای مجازی رجزخوانی می‌کند؟ آیا این خود، مصداق زیر سؤال بردن قانون نیست؟

از طرف دیگر فرض کنیم همین اتفاق ـ محکومیت و رجزخوانی ـ برای فردی از جناح مقابل شما اتفاق افتاده بود؛ آیا در آن صورت، باز هم حاضر بودید از وی دفاع کنید؟!

۳- بعید می‌دانم که در جامعۀ ما ـ حداقل در کلام ـ فردی مخالف نقد باشد؛ طبیعتاً من و شما هم مدافع نقد هستیم؛ اما به نظرم صحبت‌های آقای مداح در راهپیمایی ۲۲ بهمن، انتقاد نیست بلکه مصداق عینی «توهین» است؛ استفاده از لفظ «مرتیکه» برای هر فردی از افراد جامعه، ایراد دارد چه برسد به شخص دوم کشور، آن‌هم در تریبون عمومی!

حال چگونه است که شما به‌جای خطاب قرار دادن آقای محکوم (مداح) بابت اشتباهش، شاکی (فرماندار) و قاضی را مورد سؤال قرار می‌دهید؟

۴- حکم صادر شده توسط دادگاه را ناشی از «زور فرماندار» خوانده‌اید؛ به نظرتان این توهین به نظام قضایی و زیر سؤال بردن استقلال قاضی نیست؟!

۵- گفته‌اید: «همه در این کشور و در این جهان می‌دانند؛ یکی از مصادیق خطاب رهبری (در جملات فی قلوبهم مرض؛ آن‌هایی که خود با انتخابات به‌جایی رسیده‌اند و …) با رئیس‌جمهور و … بود.» آقای دکتر! فکر نمی‌کنید که این نوع گفتار شما مصداق «نیت‌خوانی» است و به‌نوعی توهین به رهبری؟

رهبر انقلاب آن‌قدر شجاعت دارند که اگر لازم باشد؛ مستقیماً فرد را خطاب قرار دهند و اگر هم نام نبرده‌اند، لابُد مصلحتی در کار بوده است! از طرف دیگر جناب آقای دکتر، از کجا معلوم مصداق سخنان رهبری، رئیس‌جمهور مورد علاقۀ شما و دوستانتان، یعنی آقای احمدی‌نژاد نبوده است؟

می‌دانید که ایشان بارها از تعبیر «مهندسی شورای نگهبان و دخالت‌های نهادهای نظامی و امنیتی» در انتخابات، استفاده نموده است! جهت مطالعۀ مصادیق بیشتر می‌توانید به صفحات مربوط به ایشان در فضای مجازی، مراجعه کنید.

۶- اگر قرار باشد هر فردی در درجۀ اول به تشخیص و اجتهاد خود عمل کند و احترام و عمل به قانون در درجۀ دوم قرار داشته باشد، قطعاً نتیجه‌اش هرج‌ومرج خواهد بود؛ بعید می‌دانم جامعۀ بی‌قانون، مورد تأیید جنابعالی که تحصیل‌کردۀ علوم سیاسی و عضو هیئت‌علمی دانشگاه هستید، باشد…

۷- برخلاف شما، من نه‌تنها شکایت فرماندار را تأیید می‌کنم، بلکه از آن دفاع هم می‌کنم و معتقدم وی در این مورد بهترین تصمیم را گرفته است و اگر جز این بود، باید از ایشان انتقاد می‌شد.

همان‌طور که شما در ستاد نماز جمعۀ سبزوار، تاکنون ندیده‌ام که از امام‌جمعۀ سبزوار انتقادی داشته باشید و به‌عنوان مسئول ستاد نماز جمعه، چنانچه توهینی به ایشان شود، در برابر آن می‌ایستید، در مقابل توهین از تریبون رسمی یک برنامۀ ملی به رئیس‌جمهور، حداقل انتظار، کاری بود که فرماندار سبزوار انجام داد.

نکته آخر: جناب آقای کوشکی! تریبون‌های عمومی و مراسم‌های ملی اختصاص به یک جریان سیاسی خاص ندارد که از آن علیه یا له یک جریان سیاسی استفاده شود؛ هرچند که متأسفانه سال‌هاست این تریبون‌ها در بزنگاه‌های خاص مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد.

آقای روحانی به پشتوانۀ ۲۴ میلیون رأی، امروز، به‌عنوان دومین مقام کشور در رأس امور اجرایی قرار دارد و به تعبیری توهین به ایشان، توهین به همۀ کسانی است که به وی رأی داده‌اند؛ از شما به‌عنوان یک فرد دانشگاهی انتظار می‌رود که مؤیّد رفتار خلاف قانون و خلاف نزاکت نباشید و از حق‌الناس دفاع کنید؛ نه از منافع یک جریان سیاسی خاص!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.