کد خبر : 25039
دیدگاه‌ها برای مهارت‌آموزی اولویت مهم برای دانش‌آموزان دارای نیاز ویژه است بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 - 21:31
-

مهارت‌آموزی اولویت مهم برای دانش‌آموزان دارای نیاز ویژه است

ایرنا معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور گفت: مهارت‌آموزی یکی از اولویت‌های مهم این سازمان برای دانش‌آموزان دارای نیاز ویژه است. سید جواد حسینی شنبه‌شب در جمع مدیران مدارس استثنایی سبزوار افزود: باید با ایجاد کارگاه‌های درون مدرسه‌ای برای دانش‌آموزان دارای نیاز ویژه، رشد مهارت‌ها و ارتباط آن‌ها با بازار کار را فراهم

ایرنا

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور گفت: مهارت‌آموزی یکی از اولویت‌های مهم این سازمان برای دانش‌آموزان دارای نیاز ویژه است.

سید جواد حسینی شنبه‌شب در جمع مدیران مدارس استثنایی سبزوار افزود: باید با ایجاد کارگاه‌های درون مدرسه‌ای برای دانش‌آموزان دارای نیاز ویژه، رشد مهارت‌ها و ارتباط آن‌ها با بازار کار را فراهم نماییم.

وی با اشاره به توسعه کیفی فعالیت‌های درون مدرسه‌ای ادامه داد: تجاری‌سازی دستاوردهای دانش‌آموزی موردتوجه و تمرکز جدی آموزش‌وپرورش است.

وی گفت: موضوع مهم دیگری که در آموزشگاه‌های استثنایی موردتوجه است ایجاد سالن‌های ورزشی درون مدرسه‌ای است.

حسینی با اشاره به اهمیت ورزش در این مدارس افزود: در مدارسی که فضای لازم برای ایجاد سالن‌های درون مدرسه‌ای با ابعاد ۲۰۰ متر فراهم باشد، این مکان‌های ورزشی ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: توجه به ارتقای اداری و رفاهی معلمان مدارس استثنایی، جذب نیروی متخصص و کاهش تمرکز و افزایش اختیارات مدیران این مدارس، مناسب‌سازی فضا، تجهیزات و محتوای کتاب‌های درسی موردتوجه سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی است.

حدود ۱۵۳ هزار دانش‌آموز دارای نیاز ویژه کشور در هزار و ۶۰۰ مدرسه ویژه، ۸۰۰ مدرسه پشتیبان و ۵۰ مرکز اوتیسم به شکل تلفیقی و ویژه مشغول تحصیل هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.