کد خبر : 21652
دیدگاه‌ها برای مکانی برای استراحت زوار سبزواری بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 مرداد 1398 - 11:53
-

مکانی برای استراحت زوار سبزواری

ستاره شرق حجت‌الاسلام سعیدی، نامی آشنا برای سبزواری‌ها است. یکی از علمای سبزواری که در حوزه علمیه قم، مسئولیت‌های مختلفی داشته و منشأ خیر و برکت برای طلاب سبزواری و دیگر همشهریان بوده است.پیرو انتشار خبری در فضای مجازی، مبنی بر آمادگی زائرسرای سبزواری‌ها، برای استقبال از زائران، با ایشان تماس برقرار کردیم و در

ستاره شرق

حجت‌الاسلام سعیدی، نامی آشنا برای سبزواری‌ها است. یکی از علمای سبزواری که در حوزه علمیه قم، مسئولیت‌های مختلفی داشته و منشأ خیر و برکت برای طلاب سبزواری و دیگر همشهریان بوده است.
پیرو انتشار خبری در فضای مجازی، مبنی بر آمادگی زائرسرای سبزواری‌ها، برای استقبال از زائران، با ایشان تماس برقرار کردیم و در مورد آن پرسیدیم. زائرسرای مهمی که خبر آن، دل عاشقان بارگاه ملکوتی این شهر را حسابی خوشحال کرد. در این گفت‌وشنود به دنبال این نکته هستیم که بدانیم چطور و تا چه کمیت و کیفیتی، سبزواری‌ها می‌توانند روی این مکان حساب کنند؟

  • اول‌ازهمه بفرمایید ایده تأسیس این زائرسرا مربوط به چه زمانی است و چه کسانی اولین بار سنگ بنای آن را گذاشتند؟

پیشینه فکر تأسیس زائرسرا به سال ۱۳۸۵ برمی‌گردد. در واقع هم‌زمان با شروع جلسه دعای ندبه طلاب سبزواری مقیم قم ایجاد شد. پس‌ازاینکه دعای ندبه مورد استقبال طلاب و خانواده‌ها قرار گرفت و بعضی از کاروان‌های زیارتی حضرت معصومه (س) در جلسات دعای ندبه شرکت کردند، ایده فراهم کردن زائرسرا ایجاد شد.

اساس زائرسرا که حدود سه سال است فعالیت خود را شروع کرده به‌صورت هیئت‌امنایی بوده و این مجموعه وابسته به هیچ فرد یا گروهی نیست. البته حمایت همه‌جانبه طلاب و استقبال کم‌نظیر طلاب و فضلیا محترم باعث تشویق، تقویت و استمرار کار بوده و هست.

  • ازنظر آماری می‌توان تخمینی اعلام کرد که ظرفیت این زائرسرا چه تعداد است و سالانه یا ماهیانه چند زائر از همشهریان به این مکان تشریف می‌آورند؟

ظرفیت زائرسرا تقریباً ۵۰ نفر است که همین تعداد بیمه حوادث شده‌اند. در فصول مختلف سال آمار متفاوت است اما در این مدت کوتاه که به‌صورت فعال وارد عرصه کار شده ۷۶۰۰ نفر از همشهریان (سبزوار، جوین، جغتای، داورزن، خوشاب، روداب و ششتمد) از زائرسرا استفاده کردند.

  • همه می‌توانند از این مکان استفاده کنند؟ یک گروه یا خانواده سبزواری که قصد زیارت حرم حضرت معصومه (س) و تشرف به مسجد مقدس جمکران را داشته باشند چگونه می‌توانند از این مکان استفاده کنند؟

زائرسرا اختصاص به فرد یا گروه خاصی ندارد و همه همشهریان عزیز می‌توانند استفاده کنند. جهت استفاده از زائرسرا زائرین می‌توانند با شماره ۰۹۱۹۳۵۱۸۸۹۰ تماس بگیرند.

  • وضعیت امکانات آن در چه وضعی است؟ چه نقاط قوت و ضعفی دارد؟

لوازم استراحت مثل تخت، پتوی مناسب و همچنین ظروف و امکانات گرمایشی و سرمایشی و… تهیه‌ شده است. قطعاً به وضع موجود قانع نیستیم و  با همکاری خیرین مکانی مناسب و با فضای وسیع‌تری با امکانات رفاهی بهتری تهیه شود.

  • افق دید زائرسرا چگونه است؟ قرار است در آینده توسعه یابد؟ چه برنامه‌هایی برای آن طراحی‌شده؟

یکی از فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی غدیر زائرسرا است و فعالیت‌های دیگری نیز دارد که در آینده به اطلاع همشهریان خواهد رسید. متأسفانه مکان فعلی زائرسرا اجاره‌ای است ان‌شاءا… با کمک خیرین مکانی مناسب و درشان همشهریان سبزوار بزرگ ایجاد شود.

  • اگر نکته‌ای باقی‌مانده که مطرح نشده بفرمایید؟

تأکید می‌کنم این مکان به هیچ فرد و یا گروه خاصی تعلق ندارد. قصد مؤسسین بر این است وسایل رفاهی برای همشهریانی که قصد زیارت حرم حضرت معصومه و تشرف به مسجد جمکران را دارند را فراهم کنند.

از توجه دست‌اندرکاران نشریه ستاره شرق به کانون فرهنگی تبلیغی غدیر سپاسگزارم.

*منتشر شده در شماره ۱۵۳ هفته‌نامه ستاره شرق

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.