کد خبر : 31985
دیدگاه‌ها برای میزان باسوادی در سبزوار از میانگین کشوری بالاتر است بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 31 تیر 1401 - 15:15
-

میزان باسوادی در سبزوار از میانگین کشوری بالاتر است

مدیر آموزش و پرورش سبزوار: هم اینک نرخ با سوادی در این شهرستان ۹۷.۸ درصد است که این میزان ۲ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

سید ولی الله حسینی در نشست قرارگاه جهادی آموزش و پرورش سبزوار افزود: روند رشد باسوادی جمعیت هدف در سبزوار با اجرای طرح شتاب‌بخشی و طرح مدرسه محوری مورد توجه قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: نخستین قرارگاه جهادی آموزش و پرورش سبزوار به منظور خدمت به مناطق محروم با رویکرد عدالت تربیتی و آموزش برابر برای دانش آموزان مناطق محروم روستایی، عشایری و حاشیه شهر تشکیل شده است.

حسینی با بیان اینکه هدف اصلی ایجاد این قرارگاه جهادی، عدالت گستری در عرصه تعلیم و تربیت است، اظهار داشت: ارتقای عدالت تربیتی و افزایش دسترسی افراد جامعه به خدمات آموزشی، افزایش مشارکت اجتماعی، تربیتی اولیا، معلمان، نهادهای دولتی و عمومی، مردمی، خیریه و غیردولتی از اهداف تشکیل قرارگاه جهادی است.

مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: نقش اصلی این قرارگاه جهادی نیازسنجی، امکان سنجی، تنظیم‌گری، تسهیل‌گری مدیریت درون آموزش و پرورش و بسیج ظرفیت‌های سایر نهادها و سازمان‌های شهرستان برای عدالت تربیتی در مناطق محروم و کم برخوردار است.

وی ادامه داد: پوشش دانش آموزان محروم حاشیه شهر، شناسایی و معرفی زمین‌های آموزشی جهت احداث آموزشگاه توسط خیران نیکوکار،  پیش بینی فضاهای جدید آموزشی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل، دیگر اهداف قرارگاه جهادی آموزش و پرورش سبزوار است.

بیش از ۵۴ هزار دانش‌آموز در ۲۸۹ مدرسه سبزوار مشغول تحصیل هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.