کد خبر : 22039
دیدگاه‌ها برای میز تحقق سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش تشکیل می‌شود بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 31 مرداد 1398 - 15:00
-

میز تحقق سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش تشکیل می‌شود

ایرنا سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش گفت: میز تحقق سند تحول بنیادین از ابتدای مهرماه در ۷۶۰ منطقه آموزش‌وپرورش کشور تشکیل می‌شود. سید جواد حسینی در نشست فرهنگیان شهرستان سبزوار افزود: سند تحول بنیادین در شورای معاونان استان‌ها بومی‌ شده و به مناطق ۷۶۰ گانه آموزش‌وپرورش رسیده است. وی اظهار داشت: میز تحقق‌پذیری سند تحول بنیادین با حضور

ایرنا

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش گفت: میز تحقق سند تحول بنیادین از ابتدای مهرماه در ۷۶۰ منطقه آموزش‌وپرورش کشور تشکیل می‌شود.

سید جواد حسینی در نشست فرهنگیان شهرستان سبزوار افزود: سند تحول بنیادین در شورای معاونان استان‌ها بومی‌ شده و به مناطق ۷۶۰ گانه آموزش‌وپرورش رسیده است.

وی اظهار داشت: میز تحقق‌پذیری سند تحول بنیادین با حضور همه صاحب‌نظران آموزش‌وپرورش شامل نمایندگان مدیران، معلمان، انجمن اولیا و مرییان، دانش آموزان و بخش خصوصی دایر می‌شود.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش گفت: ۶۷۰  برنامه از سند تحول بنیادین استخراج شده که در طول برنامه ششم و هفتم توسعه در نظام تعلیم و تربیت اجرایی می‌شود.

وی افزود: مهم‌ترین بعد سند تحول بنیادین، تعلیم و تربیت است که دانش آموزان در تمام عرصه‌ها به رشد و شکوفایی برسند.

حسینی اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، سند فرادستی است که برای رفع عوارض و چالش‌ها راهبرد ارائه داده و تمرکز به این سند به‌طور عالمانه و دقیق رافع سه مشکل معلول نگرانه، موقتی اندیشی و عملکرد سلیقه‌ای است.

وی گفت: عملیاتی شدن و تحقق سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت نیاز به تقسیم کار ملی دارد که همکاری دولت، نهادهای اجرایی، آموزش‌وپرورش، رسانه‌ها و خانواده‌ها را می‌طلبد.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش افزود: برای استانداردسازی کیفیت نظام آموزش‌وپرورش علاوه بر نگاه بودجه‌ای، قوانین خاص نیز تدوین می‌شود.

وی اظهار داشت: سهم اعتبارات آموزش‌وپرورش از ۹ درصد بودجه در سال ۹۲ اکنون به بیش از ۱۳ درصد ارتقا یافته اما بیش از ۹۸ درصد این اعتبار برای هزینه‌های جاری و حقوق کارکنان و سهم ناچیزی برای کیفیت‌بخشی است.

حسینی گفت: با وجود بودجه ۵۰ هزار میلیارد تومانی آموزش‌وپرورش این مبلغ پوشش تحصیلی ۶۰ درصدی را تکافو می‌کند درحالی‌که پوشش تحصیلی اکنون بیش از ۹۲ درصد است.

وی افزود: تمرکز و بوروکراسی پیچیده و چندلایه یکی از آفت‌های نظام آموزش‌وپرورش است که مانع خلاقیت و نوآوری شده است.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش اظهار داشت: نظام آموزش‌وپرورش از مدیریت چندلایه رنج می‌برد و برای پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت نیاز به مدیریت تک لایه دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.