کد خبر : 19520
دیدگاه‌ها برای می‌خواهم به شهر خودم برگردم و آلبوم تولید کنم بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 فروردین 1398 - 0:59
-

می‌خواهم به شهر خودم برگردم و آلبوم تولید کنم

احسان قارزی را این روزها جمع زیادی از سبزواری‌ها می‌شناسند؛ این هنرمند سبزواری که چهارشنبه، ۷ فروردین با حضور در برنامه تلویزیونی عصر جدید به اجرای آواز سنتی پرداخت، هم‌اکنون بیشتر میان شهروندان سبزواری شناخته شده و شاهد اجراهای بیشتر او در اماکن فرهنگی شهرستان هستیم. احسان قارزی، درباره نحوه آغاز فعالیت‌های هنری خود، انتظارات

احسان قارزی را این روزها جمع زیادی از سبزواری‌ها می‌شناسند؛ این هنرمند سبزواری که چهارشنبه، ۷ فروردین با حضور در برنامه تلویزیونی عصر جدید به اجرای آواز سنتی پرداخت، هم‌اکنون بیشتر میان شهروندان سبزواری شناخته شده و شاهد اجراهای بیشتر او در اماکن فرهنگی شهرستان هستیم. احسان قارزی، درباره نحوه آغاز فعالیت‌های هنری خود، انتظارات و مشکلاتش، گفت‌وگویی با پایگاه خبری سبزواریان انجام داده است.

این خواننده همشهری درباره حضورش در برنامه تلویزیونی عصر جدید که منجر به کسب چهار رأی مثبت از سوی داوران این مسابقه شد، بیان می‌کند: ابتدا ویدئویی از کارم فرستادم، بعد از سه هفته با من تماس گرفتند و به این برنامه دعوت شدم.

وی می‌گوید: از ۸ سالگی آواز می‌خواندم اما به صورت تقلیدی. سپس در سن ۱۸ سالگی به صورت علمی به دنبال آواز سنتی رفتم.

قارزی که علاوه بر شخصیت هنری خود، در آموزش و پرورش نیز به عنوان معلم مشغول به کار است، در پاسخ به این سوال که انتظارش از مسئولان حوزه خود چیست، عنوان می‌کند: اگر بخواهم به عنوان یک معلم بگویم، دلم می‌خواهد در شهر خودم -سبزوار- خدمت کنم تا در روستایی غیر بومی که اصلاً در آن دیده نمی‌شوم.

او همچنین اضافه می‌کند: اگر به عنوان خواننده بخواهم خواسته‌ام را بگویم، دلم می‌خواهد مسئولان شهرم از من حمایت کنند تا بتوانم از کارهایم آلبومی بیرون بدهم.

این هنرمند سبزواری با بیان اینکه اولین معلم در ایران است که تلفیق آواز سنتی را با تدریس در کلاس‌هایش به کار گرفته، بیان می‌کند: متأسفانه چون در روستایی در یک منطقه محروم تدریس می‌کنم، تا الآن دیده نشده‌ام و کسی از من حمایت نکرده است. از مسئولین عزیز شهرم می‌خواهم که در این امر مرا یاری کنند.

او در توضیح روش تلفیقی خود اظهار می‌دارد: در این روش ما متن خام داستان را با کمک همسرم -که او نیز معلم است- پیدا می‌کنیم. سپس تمام شعر و ملودی را خودم در دستگاه‌های موسیقی به صورت علمی پیاده می‌کنم.

احسان قارزی همچنین در پایان، طی درخواستی از مسئولان، تأکید می‌کند: تنها درخواستم از مسئولان این است که بتوانم به سبزوار بیایم و در سبزوار تدریس کنم و مرا در زمینه تهیه آلبوم موسیقی حمایت کنند؛ چون با شرایط مالی معلمی که ۱.۵۰۰.۰۰۰ حقوق می‌گیرد و بیشتر این مبلغ، صرف پرداخت قسط می‌شود، توان این وجود ندارد که بتوانم کاری ارائه دهم.

احسان قارزی، آیینه بسیاری از هنرمندان و استعدادهای هنری-فرهنگی دیار سربداران است که یا تا به امروز شناخته نشده‌اند و یا شناخته شده و مورد حمایت قرار نگرفته‌اند. خوب است نهادهای فرهنگی شهرستان، فکری به حال استعدادهای فراوانی که در سبزوار -که می‌توان آن را دیار ادب، فرهنگ و هنر شمرد- وجود دارد بکنند. هنرمندان دیار سربداران قطعا شایسته درخشیدن در مجامع بزرگتر و گسترده‌تر هستند.

گفتنی است؛ با مراجعه به اپلیکیشن روبیکا می‌توان به احسان قارزی، هنرمند سبزواری برای صعود به مراحل بالا تر در برنامه عصر جدید شبکه ۳ سیما رأی داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.