تاریخ انتشار : شنبه 28 آذر 1394 - 15:39
-

نامه سرگشاده رئیس کمیسیون فرهنگی شورا به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

سبزواریان: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سبزوار در چهارمین شماره نشریه «ستاره شرق» نامه سرگشاده‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشته است که متن آن را در روز افتتاح دومین نمایشگاه توانمندی‌های رسانه سبزوار بزرگ به علی جنتی تقدیم کرد. متن نامه به شرح ذیل می‌باشد: بسمه تعالی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد

expo-media2-eftetah11سبزواریان: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سبزوار در چهارمین شماره نشریه «ستاره شرق» نامه سرگشاده‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشته است که متن آن را در روز افتتاح دومین نمایشگاه توانمندی‌های رسانه سبزوار بزرگ به علی جنتی تقدیم کرد.

متن نامه به شرح ذیل می‌باشد:

بسمه تعالی

وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، جناب آقای دکتر جنتی، امروز که برگزاری کنگره بزرگداشت قیام سربداران این فرصت را برای بنده و همشهریانم فراهم نموده است تا میزبان شما باشیم؛ لازم دانستم گوشه‌ای از مهم‌ترین درخواست‌های حوزه فرهنگی سبزوار را به‌عنوان نماینده مردم در شورای اسلامی شهر سبزوار خدمت شما عرض کنم:

۱- جناب وزیر، سبزوار بزرگ در تاریخ و فرهنگ غنی ایران‌زمین، نقشی کم‌نظیر و تأثیرگذار از خود برجای گذاشته است: قیام سربداران! نیز پرورش بزرگانی چون: ابوالفضل بیهقی، ابوالحسن بیهقی، خواجه نظام الملک طوسی، عطاملک جوینی، هلالی جغتایی، حاج ملاهادی سبزواری، دکتر قاسم غنی، محمدتقی شریعتی، دکتر علی شریعتی، حمید سبزواری، محمود دولت‌آبادی و … گواهی است بر این مدعا. علیرغم تاریخ غنی و درخشان، سهم این خطه بزرگ تاریخی از تقویم ملی حتی یک روز نیست.

خواهشمندم جهت پاسداشت تاریخ غنی و نیز ارج نهادن به همت و تلاش تاریخ سازان و فرهنگ‌سازان این خطه و نیز دقت نظر در تأثیرات روانی این مسئله برای عموم مردم، نسبت به قرار گرفتن حداقل یک روز در تقویم ملی به مردمان بزرگ این دیار، اقدام نمایید.

۲- جناب وزیر! سبزوار از دیرباز مهد علم و دانش و پژوهش است. حلقه درس حاج ملاهادی سبزواری در سبزوار و حضور بزرگانی چون آیت‌الله آخوند خراسانی و… در این حلقه درسی، همچنین وجود قدیمی‌ترین مدرسه فعال ایران در سبزوار (مدرسه فخریه)، فعال بودن تعداد ۹ باب مدرسه علمیه در سبزوار بزرگ و بالاخره حضور بیش از سی هزار دانشجو در دانشگاه‌های سبزوار، ضرورت احداث کتابخانه مرکزی در سبزوار را می‌طلبد.

خواهشمندم با توجه به جانمایی زمین توسط مدیریت شهری سبزوار، تمهیدات لازم جهت ساخت کتابخانه مرکزی، مناسب با شأن علمی سبزوار را فراهم نمایید.

۳- جناب وزیر! به دلایل گفته‌شده در بند دوم و نیز مرکزیت سبزوار در بین شهرهای غرب خراسان رضوی، خواهشمندم در تقویم نمایشگاه‌های کتاب وزارت ارشاد، این فرصت را برای مردمان فرهنگ دوست سبزوار فراهم نمایید تا بتوانند همچون پایتخت‌نشینان و نیز ساکنین مرکز استان، از فرصت حضور و نیز استفاده از ظرفیت‌های نمایشگاه کتاب بهره‌مند گردند.

۴- جناب وزیر! اداره ارشاد سبزوار به‌عنوان مهم‌ترین متولی امر فرهنگ در سبزوار، وضعیت بسیار تأسف باری دارد. افتخارآفرینی‌های هنرمندان سبزوار در حوزه‌های مختلف هنری موجب مباهات مردم این شهر است ولیکن متأسفانه این افتخارآفرینی‌ها در سایه حمایت آن اداره نبوده است؛ بلکه به مدد تلاش‌های فردی خود هنرمندان است. وضعیت اداره زیرمجموعه آن وزارت خانه محترم به‌گونه‌ای است که حتی توان پرداخت هزینه‌های جاری خود را ندارد؛ به‌طوری‌که در یک سال اخیر حداقل دو بار برق آن اداره به دلیل بدهی قطع شده است! امید است با تدبیر جنابعالی، نگاه ویژه‌ای به این اداره فراموش‌شده شود.

نکته آخر: جناب آقای دکتر جنتی با توجه به شناخت حضرت‌عالی از تاریخ و فرهنگ خراسان – با توجه به سابقه مسئولیت شما در استانداری خراسان بزرگ – و نیز فعالیت‌های درخشانتان در دو ساله اخیر در مقام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت تدبیر و امید خواهشمندم بذل عنایتی نیز نسبت به این شهر کهن و تاریخی داشته باشید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ناشناس شنبه , ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹

سلام
خوبه اما چرا حالا که وزیر رفته! شایید حالا وزیر اصلا نامه رو نبیند. بعد هم باید نامه روزی که وزیر سبزوار بود نوشته می شد و بهتر بود مسولان فرهنگی و غیر فرهنگی شهر هم همه امضا می کردند. یا لااقل شفاهی هم به وزیر می گفتند

ناشناس شنبه , ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲

نامه خوبه اما یه سرش وزیره اما سر دیگرش پیگیری جدی از طرف مسولان شهری خودمانه . ایا مسولان چقدر جدی پیگیری می کنند. نامه فردا فراموش میشه مهم اینه که پیگیری بشه تا به نتیجه برسه

نظرات بسته شده است.