دیدگاه‌ها برای نبود آب در گرم‌ترین هفته سال صدای مردم سبزوار را درآورد بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 13 تیر 1394 - 18:57
-

نبود آب در گرم‌ترین هفته سال صدای مردم سبزوار را درآورد

سبزواریان: مردم نجیب و روزه‌دار سبزوار در حالی از سر ناچاری نبود و کمبود آب را در گرم‌ترین هفته‌های سال تحمل می‌کنند که به نظر می‌رسد علت اصلی بی‌آبی یا کم‌آبی در شهر ضعف مدیریت و سهل‌انگاری دستگاه‌های مسئول است. این روزها که درجه دماسنج‌های هواشناسی به کمتر از ۴۰ درجه تمایلی نشان نمی‌دهد و

kam-abi-sabzevar01سبزواریان: مردم نجیب و روزه‌دار سبزوار در حالی از سر ناچاری نبود و کمبود آب را در گرم‌ترین هفته‌های سال تحمل می‌کنند که به نظر می‌رسد علت اصلی بی‌آبی یا کم‌آبی در شهر ضعف مدیریت و سهل‌انگاری دستگاه‌های مسئول است.

این روزها که درجه دماسنج‌های هواشناسی به کمتر از ۴۰ درجه تمایلی نشان نمی‌دهد و گویی تف دیدگی باد، گرمازدگی شهروندان را اراده کرده است اما آب قطع است و نه‌تنها پوشال‌های کولرهای آبی نمی ندارند تا رمق چرخیدن داشته باشند و تن مردم را از خرد و کلان خنک کنند و دوش‌ها نیز بارشی نمی‌گیرند تا عرق تن تلاش کنندگان را بشویند که برای نوشیدن نیز گاهی باید به شیر آب پارک‌ها پناه برد.

آنچه در چهره داغ این روزهای شهر سبزوار خودنمایی می‌کند مردم روزه‌داری است که با دبه‌ها و ظروف پلاستیکی سفیدرنگ بر روی دست یا بر ترک موتورسیکلت‌ها و صندوق ماشین‌ها در جستجوی چند لیتری آب به آبخوری پارک‌ها روی آورده‌اند.

در برخی محلات شهر با ماشین‌های آب‌رسان آب توزیع می‌شود و در ساعاتی از شبانه‌روز در لوله‌های منازل مسکونی و اماکن تجاری جریانی کم‌رمق از آب جاری است.

مشکل آب در منازل شهروندانی که طی دوره‌های پیش قناعت‌پیشه کرده و اقدام به نصب پمپ‌های مکنده در شبکه داخلی نکرده‌اند و یا هزینه کرد حداقل ۳۰۰ هزارتومانی بران خرید و نصب پمپ برایشان امکان‌پذیر نیست، بسیار شدیدتر است و در بسیاری از چنین ساختمان‌هایی فقط در ساعات محدودی از پایان شب می‌توان کولرها را روشن کرد.

مدیریت آب سبزوار مدعی است که گشت‌هایی را برای برخورد با مسرفان آب راه انداخته و ترکیدگی لوله را بهانه قطع دوروزه آب اعلام می‌کند.

مردم در پیام‌های ارسالی خود می‌پرسند که مگر لوله آب چند بار می‌ترکد یا مگر لوله‌ای که ترکیده چقدر زمان برای تعمیر نیاز دارد. مردم همچنین در مورد برنامه جیره‌بندی آب هیچ اطلاعی ندارند و مشخص نیست این جیره‌بندی چگونه و با چه اولویت‌هایی اعمال می‌شود. گویا در جیره‌بندی آب نیز میان محلاتی که صاحب دارند یا دستگاه‌هایی که زوردارند تفاوت‌هایی اعمال می‌شود.

طولانی شدن بحران آب در سبزوار اگر تعمدی برای تحت‌فشار گذاشتن مردم نباشد با توجه به حجم منابع آب شرب سبزوار نشان از ضعف مدیریت اعمال‌شده از سوی مسئولین و سهل‌انگاری دستگاه‌های ذی‌ربط در موضوع تأمین آب شرب دارد.

مردم درعین‌حال در مراجعه به ساختمان‌های اداری شدت اسراف در مصرف برق و آب را در خنک ای متمایل به سردی این ساختمان‌ها با تلخی احساس کرده و درحالی‌که عمده آن‌ها در منازل خود نمی‌توانند دمای رفاه ۲۵ درجه را در بسیاری از ساعات شبانه‌روز یا تمام این روزهای بسیار گرم داشته باشند، می‌بینند و حس می‌کنند که مدیران و مسئولین در دمای کمتر از ۲۰ ، ۱۸ یا ۱۵ درجه پشت میزهایشان به‌اصطلاح خدمت می‌کنند.

در ابتدای سال – درست یا غلط- شنیده شد که فرماندار در پاسخ به هشدارهای ارائه‌شده در مورد بحران آب باحالت عصبانیت گفته است تا وقتی‌که من فرماندار هستم این موضوعات را مطرح نکنید. همچنین خبرهای ناگواری از فرسودگی شبکه توزیع آب شهر سبزوار و وصله‌پینه‌های متعدد و هدر رفت بالای آب و بی‌اعتنایی مسئولین شهرستان به‌ضرورت نوسازی شبکه به گوش می‌رسد.

به نظر می‌رسد تأثیرات رکود مفرط حاکم بر مدیران شهرستان و دستگاه‌های اجرایی به‌تدریج نشانه‌های خود را بر روی مسائل حیاتی و نیازهای ضروری و حداقلی مردم آشکار می‌کند. / منبع: رصد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.