کد خبر : 5848
دیدگاه‌ها برای نخستین سالنامه فرهنگی سبزوار منتشر شد بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 18 بهمن 1393 - 23:49
-

نخستین سالنامه فرهنگی سبزوار منتشر شد

سبزواریان: نخستین سالنامه فرهنگی سربداران حاوی اطلاعات تاریخی، گردشگری و فرهنگی سبزوار، ویژه سال ۱۳۹۴ توسط کانون خلاق سبزوار نوین تدوین و در تیراژ ۲۰۰۰۰ جلد به شماره مجوز الف ت/۱۷۲۰۶/۹۳/۱ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد. مدیرعامل کانون سبزوار نوین تدوین و تهیه این مجموعه با هدف ارائه صحیح اطلاعات فرهنگی، تاریخی،

salname-sarbedaran01سبزواریان: نخستین سالنامه فرهنگی سربداران حاوی اطلاعات تاریخی، گردشگری و فرهنگی سبزوار، ویژه سال ۱۳۹۴ توسط کانون خلاق سبزوار نوین تدوین و در تیراژ ۲۰۰۰۰ جلد به شماره مجوز الف ت/۱۷۲۰۶/۹۳/۱ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد.

مدیرعامل کانون سبزوار نوین تدوین و تهیه این مجموعه با هدف ارائه صحیح اطلاعات فرهنگی، تاریخی، واژه شناسی و… در بخش های متعدد و متنوع را از ویژگی های این سالنامه برشمرد و عنوان داشت: این کتاب سالنامه شامل چندین بخش است که بخش اول مجموعه ای از آخرین آمار و اطلاعات مربوط به سبزوار در زمینه های مختلف تاریخی، انسانی، اقلیمی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و در بخش دیگر شامل معرفی اجمالی اماکن تاریخی مذهبی و گردشگری شهرستان، معرفی بزرگان و فرهیختگان برجسته دیار سربداران و شماره تلفن های ادارات و واحد های مورد نیاز همشهریان عزیز است.

علی بروغنی، بخش متفاوت کتاب سالنامه سربداران که بطور خاص و ویژه تدوین شده است را مجموعه ای از مهمترین ضرب المثل ها، کنایه ها، لغات و واژه های سبزوار به همراه شعر و سخن بزرگان دیار سربداران دانست که با کوشش کارشناسان مربوطه، از مستندات متعدد موجود انتخاب و گردآوری شده است.

مدیر عامل کانون سبزوار نوین در ادامه اظهار داشت: در این بخش خلاء وجود مجموعه ای قابل دسترس در این خصوص و در این مقطع زمانی احساس می شد و با وجود مکتوبات، نشریه ها و گزارش های متعددی که از ابتدای انقلاب اسلامی وجود داشت، غالب آنها به شکل های مختلف انتشار یافته که به دلیل تیراژ پایین و پراکنده بودن و …. غالبا مورد توجه واقع نشدند.

به گفته بروغنی، کانون سبزوار نوین با تلاش بسیار همکاران و بررسی مستندات لازم و با نگاهی نو، بخش های قابل استنادی را تهیه و تنظیم کرده و ابراز امیدواری نمود که این اقدامات بتواند در راستای تقویت و توسعه آمار و اطلاعات بخش فرهنگ و هنر و همچنین ترویج فرهنگ سبزوار بزرگ مفید و موثر واقع شده، و زیربنایی قابل اتکا برای سیاستگذاری، برنامه ریزی و پژوهش های ارزشمند در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری فراهم سازد.

علاقه مندان برای تهیه سالنامه سربداران می توانند با کانون آگهی و تبلیغات سبزوار نوین به شماره تلفن ۶- ۴۴۲۴۱۰۸۵ تماس بگیرند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.