کد خبر : 29843
دیدگاه‌ها برای نخستین محصول بادام زمینی جوین روانه بازار شد بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 13 آذر 1400 - 8:19
-

نخستین محصول بادام زمینی جوین روانه بازار شد

مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: برای نخستین بار بیش از یک تن محصول بادام زمینی از کشتزارهای این شهرستان خراسان رضوی برداشت و روانه بازار شد. علی اکبر قارزی افزود: نیاز محصول بادام خاکی به آب اندک است که با توجه به سازگاری با اقلیم و آب و هوای جوین، امسال برای نخستین بار در

مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: برای نخستین بار بیش از یک تن محصول بادام زمینی از کشتزارهای این شهرستان خراسان رضوی برداشت و روانه بازار شد.

علی اکبر قارزی افزود: نیاز محصول بادام خاکی به آب اندک است که با توجه به سازگاری با اقلیم و آب و هوای جوین، امسال برای نخستین بار در سطح ۲ هزار مترمربع از کشتزارهای منطقه کشت شده است.

وی اظهار داشت: زمان کشت گیاه بادام زمینی از اواسط فصل بهار و زمان برداشت آن در فصل پاییز است و کشت این گیاه در کنار سایر محصولات می‌تواند منبع درآمد مناسبی برای کشاورزان منطقه باشد.

قارزی افزود: گیاه بادام زمینی به صورت بذری و یک ساله کشت می شود و کشاورزان می توانند این محصول را به صورت کشت مخلوط در باغ ها همراه با محصولات صیفی شامل باقلا و هندوانه انجام دهند.

مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: امسال از مجموع ۲ هزار متر مربع سطح زیر کشت این محصول یک تن بادام زمینی برداشت شده است.

قارزی ادامه داد: اجرای سامانه‌های آبیاری نوین، اعطای تسهیلات مکانیزاسیون و اشتغالزایی و خرید تضمینی محصولات کشاورزی در سالهای اخیر رغبت کشاورزان را به تولید افزایش داده است.

وسعت زمین‌های باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندر قند، پیاز، انگور و پسته است. این شهرستان ۱۲ هزار بهره بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.