کد خبر : 23279
دیدگاه‌ها برای نرخ سالمندی در سبزوار بالاتر از میانگین کشوری است بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 مهر 1398 - 8:00
-

نرخ سالمندی در سبزوار بالاتر از میانگین کشوری است

ایرنا ۱۱.۲ درصد جمعیت ۳۰۶ هزار نفری شهرستان سبزوار را سالمندان تشکیل می‌دهند که این آمار حدود دو درصد بیشتر از میانگین کشوری است. رئیس اداره بهزیستی سبزوار با بیان این مطلب گفت: از میزان جمعیت سالمندی شهرستان سبزوار، ۱۸۳ زن و مرد سالمند به‌صورت شبانه‌روزی در دو مرکز خیریه سالمندان این شهرستان نگهداری می‌شوند

ایرنا

۱۱.۲ درصد جمعیت ۳۰۶ هزار نفری شهرستان سبزوار را سالمندان تشکیل می‌دهند که این آمار حدود دو درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

رئیس اداره بهزیستی سبزوار با بیان این مطلب گفت: از میزان جمعیت سالمندی شهرستان سبزوار، ۱۸۳ زن و مرد سالمند به‌صورت شبانه‌روزی در دو مرکز خیریه سالمندان این شهرستان نگهداری می‌شوند که ۴۰ درصد آن‌ها مجهول‌الهویه و بی‌سرپرست هستند.

مرضیه کسرایی فر افزود: بیشتر سالمندانی که در مراکز سالمندان مادر و پدر سبزوار نگهداری می‌شوند فرزند یا بستگانی ندارند و در مواردی نیز به سبب آلزایمر و فراموشی شرایط نگهداری سالمندان برای خانواده آن‌ها دشوار است.

وی ادامه داد: دولت برای نگهداری هر سالمند مجهول‌الهویه و بی‌سرپرست ماهیانه ۹ میلیون و ۲۴۰ هزار ریال یارانه به مراکز نگهداری سالمندان زیر پوشش بهزیستی پرداخت می‌کند.

رئیس اداره بهزیستی سبزوار با اشاره به طرح مراقبت و ویزیت در منزل برای سالمندان گفت: باید با ارتقای وضعیت سالمندان به لحاظ اقتصادی و بیمه‌ای شرایط نگهداری آن‌ها در خانواده فراهم شود.

کسرایی فر افزود: مناسب‌سازی رفت‌وآمد سالمندان و معلولان به معابر شهری و دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها باید موردتوجه شهرداری و شورای اسلامی شهر قرار گیرد.

۱۲ هزار خانوار مددجو با جمعیت ۳۰ هزار نفر زیر پوشش خدمات بهزیستی سبزوار قرار دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.