کد خبر : 23574
دیدگاه‌ها برای نشست «بزرگان ادبی ماه مهر» در سبزوار برگزار شد بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 مهر 1398 - 15:59
-

نشست «بزرگان ادبی ماه مهر» در سبزوار برگزار شد

ایرنا نشستی با عنوان بزرگان ادبی ماه مهر «حافظ، مولوی و شمس تبریری» روز دوشنبه با حضور استادان ادبیات فارسی، شاعران و دانشجویان در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد. استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه حکیم سبزواری در حاشیه این نشست ادبی گفت: روزهای بزرگداشت شاعران و بزرگان ادبی از قبیل حافظ، مولوی و شمس تبریزی

ایرنا

نشستی با عنوان بزرگان ادبی ماه مهر «حافظ، مولوی و شمس تبریری» روز دوشنبه با حضور استادان ادبیات فارسی، شاعران و دانشجویان در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.

استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه حکیم سبزواری در حاشیه این نشست ادبی گفت: روزهای بزرگداشت شاعران و بزرگان ادبی از قبیل حافظ، مولوی و شمس تبریزی در مهر ماه واقع شده لذا همایش بزرگداشت این مفاخر با هدف پیوند بیشتر بین مردم و مشاهیر برگزار شد.

دکتر حسن دلبری افزود: در این نشست ادبی که با حضور استادان برجسته ادبیات فارسی شهرستان سبزوار برگزار شد ضمن قرائت اشعاری از حافظ، مولوی و شمس تبریزی به پرسش‌های دانشجویان در این زمینه پاسخ داده شد.

وی اظهار داشت: در این نشست مباحثی درباره عرفان، مسائل اخلاقی، فلسفی، عشق حقیقی و مجازی این شاعران بررسی شد.

هفتم مهر ماه به روز ملی شمس تبریزی، هشتم مهر روز بزرگداشت مولوی و ۲۰ مهر روز بزرگداشت خواجه شمس الدین محمد شیرازی ملقب به حافظ، نامگذاری شده است.

دانشگاه حکیم سبزواری جزو ۲۲ دانشگاه محور در کشور است که با حدود ۹ هزار دانشجو دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.  

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.