کد خبر : 9163
دیدگاه‌ها برای نشست مشترک سمن ها و ستاد بازآفرینی پایدار محدوده ها و محلات هدف سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 مرداد 1394 - 18:14
-

نشست مشترک سمن ها و ستاد بازآفرینی پایدار محدوده ها و محلات هدف سبزوار

سبزواریان: با حضور حسن پارسی پور معاون برنامه ریزی فرماندار و دکتر طالبی شهردار سبزوار، نشست هم اندیشی سمن های ستاد بازآفرینی پایدار محدوده ها و محلات هدف سبزوار در محل سالن جلسات شهرداری برگزار شد. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، حسن پارسی پور معاون برنامه ریزی فرماندار سبزوار در این جلسه ضمن تاکید

saman-baft-farsode01سبزواریان: با حضور حسن پارسی پور معاون برنامه ریزی فرماندار و دکتر طالبی شهردار سبزوار، نشست هم اندیشی سمن های ستاد بازآفرینی پایدار محدوده ها و محلات هدف سبزوار در محل سالن جلسات شهرداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، حسن پارسی پور معاون برنامه ریزی فرماندار سبزوار در این جلسه ضمن تاکید بر توانمند سازی محلات هدف توسط مشارکت های مردمی، گفت: نگاه مدیران شهری، نگاه تسهیل گری است، اگر قرار است برنامه ای برای محلات هدف تدوین شود باید شهروندان پای کار بیایند و مشارکت های لازم را انجام دهند.

وی از شناسایی ۱۰۸ برنامه توسط یک گروه ۸ نفره طی دو هفته در مناطق ستاد بازآفرینی شهری سبزوار خبر داد و شرق، شمال و جنوب کال عیدگاه، غرب نیروگاه برق، قلعه نو دهزار، کلاته سیفر و صالح آباد را از جمله محلات مورد مطالعه این طرح برشمرد.

دبیر کمیته اجتماعی ستاد بازآفرینی بافت های ناکارآمد شهری سبزوار نیز در این رابطه گفت: با توجه به ضرورت و اهمیت تعامل مسئولان و سازمان‌های مردم نهاد و ظرفیت‏ های قابل توجه سمن‏ ها این نشست با حضور مسئولان شهری و اعضای سمن های سبزوار برگزار شد.

قاسم دارینی افزود: سازمانهای مردم نهاد فعال در زمینه حمایت از کودکان، حمایت و توانمندسازی زنان، کاهش اثرات و پیشگیری از اعتیاد، آسیب دیدگان اجتماعی و نیازمندان، حقوقی، محیط زیست، کارآفرینی، فرهنگی- اجتماعی به این جلسه دعوت شده بودند.

وی هدف از برگزاری این نشست را ایجاد ارتباط موثر و کارآمد دو سویه دستگاه های اجرایی دولتی با سمن‏ ها و بهره مندی از تجارب موفق آن ها بیان کرد.

دارینی در ادامه تصریح کرد: در این جلسه برخی از نمایندگان سمن ‏ها به موانع پیش رو در حل معضلات شهری از جمله تفاوت نگاه سازمان‏ های مردم نهاد و مسئولین دولتی، نبود همکاری‏ های بین بخشی موثر، نبود پیوند نگاه مهندسی و پیوست اجتماعی- فرهنگی، فقدان همگرایی و هم افزایی سمن‏ ها با دستگاه های دولتی و… اشاره کردند.

دبیر کمیته اجتماعی ستاد بازآفرینی بافت های ناکارآمد شهری سبزوار گفت: توانمندسازی، افزایش مشارکت اجتماعی و توانمندسازی عموم افراد، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و دانش آموزان مستعد، توانمندسازی کودکان محروم و نیازمند خارج از بستر رسمی آموزشی، شناسایی مشاغل برای کارآفرینی، همکاری در زمینه های آسیب‏های اجتماعی و اعتیاد و ایجاد پایگاه های خدمات اجتماعی حاشیه شهر از جمله پیشنهادات سمن ها برای مشارکت بیشتر بود.

دارینی ایجاد مشاغل کوچک برای ارتقای هویت ساکنان در محلات مختلف، پروژه های تامین مالی خرد در سکونتگاه های غیررسمی، همکاری، آموزش و اطلاع رسانی عمومی در زمینه محیط زیست، حضور سمن‏ ها در کنار اجرای پروژه های کالبدی سکونتگاه های غیررسمی به عنوان تسهیل گر جهت جلب مشارکت مردم و تغییر رویکرد مدیریت محوری به فعالیت محوری را از دیگر پیشنهادات سمن ها در این جلسه برشمرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.