کد خبر : 21603
دیدگاه‌ها برای نصب و راه‌اندازی دومین دستگاه ماموگرافی دیجیتال در سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مرداد 1398 - 19:00
-

نصب و راه‌اندازی دومین دستگاه ماموگرافی دیجیتال در سبزوار

واحد مرکزی خبر دومین دستگاه ماموگرافی دیجیتال با اعتباری بالغ‌بر ۲۰ میلیارد یال در مرکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام بیماری‌های غیر واگیر و سرطان این دانشگاه نصب و راه‌اندازی شد. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: این دستگاه که از دستگاه‌های ماموگرافی با کیفیت بالای موجود است با قابلیت‌هایی همچون کاهش زمان دسترسی به اطلاعات

واحد مرکزی خبر

دومین دستگاه ماموگرافی دیجیتال با اعتباری بالغ‌بر ۲۰ میلیارد یال در مرکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام بیماری‌های غیر واگیر و سرطان این دانشگاه نصب و راه‌اندازی شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: این دستگاه که از دستگاه‌های ماموگرافی با کیفیت بالای موجود است با قابلیت‌هایی همچون کاهش زمان دسترسی به اطلاعات قبلی پرونده بالا بودن میزان دقت اطلاعات و تسریع در ارائه خدمات در مرکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام بیماری‌های غیر واگیر و سرطان کلینیک ویژه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار آغاز به کار کرد.

محمد نعمت شاهی با بیان اینکه مهم‌ترین کاربرد دستگاه ماموگرافی تشخیص به موقع بیماری سرطان سینه است، افزود: شایع‌ترین بیماری در بین زنان بیماری سرطان سینه است که با راه‌اندازی این دستگاه می‌توان با تشخیص به موقع در این بیماری پیشگیری و اقدامات لازم را انجام داد.

وی با اشاره به اینکه هر حرکت مثبت در راستای پیشگیری از بیماری‌ها کمک به رشد و سلامت جامعه است، گفت: انجام ماموگرافی برای زنان بالای ۴۰ سال هر دو سال یک‌بار ضروری و در تشخیص به‌موقع و راه‌های پیشگیری و درمان بسیار حائز اهمیت است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با اشاره به برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی سبزوار درزمینهٔ غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان، افزود: وجود دستگاه‌های به‌روز ماموگرافی، سونوگرافی، کولونوسکوپی و کولپوسکوپی، ارائه ویزیت‌های تخصصی و مشاوره ژنتیک ازجمله اقدامات دانشگاه در این زمینه است و اگر فرد مبتلا باشد با روش استاندارد درمان و اگر مشکلی نباشد به‌صورت دوره‌ای تحت درمان قرار می‌گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.