کد خبر : 23110
دیدگاه‌ها برای نصری برای فرمانداری بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 مهر 1398 - 11:35
-

نصری برای فرمانداری

سبزواریان، علی ششتمدی: چند هفته پیش، جایی از دوستی شنیدم که احتمال حضور اسماعیل نصرآبادی در پست معاونت سیاسی وجود دارد. پستی که برای مدت‌های نسبتاً طولانی، وضعیت نامشخصی داشت! یکی از مهم‌ترین معاونت‌های فرمانداری ویژه سبزوار که به دلیل شخصیت و رفتار کسانی که آن را بر عهده داشتند، به سایه‌ها رفته بود! الآن

سبزواریان، علی ششتمدی:

چند هفته پیش، جایی از دوستی شنیدم که احتمال حضور اسماعیل نصرآبادی در پست معاونت سیاسی وجود دارد. پستی که برای مدت‌های نسبتاً طولانی، وضعیت نامشخصی داشت! یکی از مهم‌ترین معاونت‌های فرمانداری ویژه سبزوار که به دلیل شخصیت و رفتار کسانی که آن را بر عهده داشتند، به سایه‌ها رفته بود! الآن هم مدت‌هاست که اصلاً کسی مسئولش نبود و …

به‌هرحال آن زمان که این احتمال را شنیدم، اساساً باور نکردم و به دلایل زیادی برایم باورپذیر نبود که این شخص را به این معاونت مهم ـ آن‌هم چند ماه مانده به انتخابات ـ منصوب کنند. چرا که فرمانداری سبزوار در مورد بسیاری از چالش‌های اخیر، موضعی به نسبت محافظه‌کارانه گرفته بود، طبیعتاً انتخاب شخصی با ویژگی‌های نصرآبادی، حتی در پست معاونت عمرانی هم برخلاف این رویه است چه برسد به معاونت سیاسی! استاندار جدید خراسان رضوی و تفکر جاری در دورۀ جدید این نهاد هم، حکم می‌کرد در انتخاب معاونت این پست (آن‌هم بعدازاین همه مدت سرگردانی) ملاحظه‌کاری بیشتری انجام گیرد.

علی جزندری مدتی معاون سیاسی فرماندار شد و البته بدون هیچ توضیحی ناگهان غیبش زد و عدم اظهارنظرهای مشخص، باعث شد شایعات زیادی پیرامون رفتنش شکل بگیرند. الآن بحث در مورد علت رفتار این شخص و ریشه‌یابی آن ماجرا، زیاد فایده‌ای به حال کسی ندارد.

خبر خوب اما این بود که کسی مثل اسماعیل نصرآبادی به این معاونت رفت. آدمی دور از محافظه‌کاری، خوش‌فکر، باشخصیت، اهل مطالعه و فرهنگ، پایبند به آرمان‌ها و از همه مهم‌تر: مقیّد به قانون!

شناخت نگارنده مثل هر انسان دیگری، مطلق نیست اما بر اساس آنچه دیده‌ام و رصد کرده‌ام؛ ما در سیستم اداری و سیاسی شهرستان ـ و حتی منطقه ـ کمتر شخصی به صداقت و قانون‌مندی اسماعیل نصرآبادی داریم. از آن معدود آدم‌هایی که به خاطرِ ترسِ از دست دادنِ صندلی، باج نمی‌دهند و با بهانۀ «تعامل» به «زد و بند» با قدرت‌ها و شخصیت‌ها مشغول نمی‌شوند تا خودشان رشد کنند!

طبیعی است که هیچ انسانی بی‌ایراد نیست و بیان این نکات به معنی قائل شدن «عصمت» و یا ستایش چاپلوسانه فرد نیست (که اگر قصد این بود، نانِ سفرۀ بعضی مقامات برای چاپلوسی چرب‌تر است و این قلم سراغ کسی این‌چنین مقیّد به اصول نمی‌رفت که چیزی نصیبش نشود!). طبیعی است که در آینده ـ همانند گذشته ـ رفتار و رویکرد ایشان را هم مانند دیگر مسئولان شهرستان به‌نقد بکشیم! هدف، البته این است که قدر سرمایه‌های انسانی خود را بهتر بدانیم و توجه کنیم. اگر دقیق ببینیم و مقایسه کنیم، به این نتیجه خواهیم رسید که کاش نه‌تنها فرمانداری، بلکه کل ادارات و نهادهای شهرستان، پر از نصرآبادی‌ها باشند! چرا که تنها راه عملیِ برون‌رفت از وضعیت نابسامان اداری، بازگشت و عمل به قانون است!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.