کد خبر : 9741
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 شهریور 1394 - 19:08
-

اظهار نظر های نمایندگان مردم درباره انتخابات هیات رئیسه شورا

سبزواریان: عمر چهارمین دوره شورای اسلامی شهر هم به نیمه رسید و این نهاد چند روزی است که سومین سال خدمت خود را آغاز کرده است. به گزارش سبزوار آنلاین نمایندگان مردم در شورای شهر امسال قبل از ۱۲ شهریورماه با برگزاری انتخابات اعضاء هیات رئیسه را برای سومین سال انتخاب کردند. هر چند تغییری

riasate-shora93سبزواریان: عمر چهارمین دوره شورای اسلامی شهر هم به نیمه رسید و این نهاد چند روزی است که سومین سال خدمت خود را آغاز کرده است.

به گزارش سبزوار آنلاین نمایندگان مردم در شورای شهر امسال قبل از ۱۲ شهریورماه با برگزاری انتخابات اعضاء هیات رئیسه را برای سومین سال انتخاب کردند. هر چند تغییری در هیات رئسیه امسال هم به وجود نیامد اما به گفته اکثر نمایندگان رای گیری برای انتخاب افراد و فضای آرام و بی تنش از ویژگی های انتخابات امسال بود.

کرامت: همکاران به بنده محبت دارند/ سیاست شورا در سال آینده اجرای پروژه های عمرانی است

رئیس شورای شهر سبزوار درباره انتخابات هیات رئیسه می گوید: ویژگی بارز انتخابات امسال رعایت قانون در پرتو وفاق و همدلی اعضاء شورا بود که خروجی آن برگزاری جلسه عالی و عادی مانند سایر جلسات شورا بود.

کاظم کرامت با بیان اینکه به احترام بنده امسال کسی کاندیدای ریاست نشد گفت: برخی دوستان به بنده می گفتند چون فقط بنده کاندیدا هستم رای گیری نشود اما بنده تاکید کردم رای گیری انجام شود.

منتخب مردم در شورای شهر با بیان اینکه همکاران به بنده محبت دارند اضافه کرد: پس از رای گیری هم تقریبا به اجماع رسیدیم و ۱۲ رای مثبت و یک رای سفید که برای شگونش لازم بود.

کرامت با بیان اینکه در این جلسه آقایان ارغیانی و تعصبی طی سخنانی دیدگاه ها و انتظارات اعضاء از هیات رئیسه را مطرح کردند تصریح کرد: همه اعضاء معتقد هستند که همدلی و انسجام شورا باید ادامه یابد.

رئیس شورای شهر با بیان اینکه سیاست شورا در سال آینده اجرای پروژه های عمرانی خواهد بود تاکید کرد: راهی جز شروع پروژه ها نداریم و قطعا از همه توانمان را برای اجرای این کار استفاده خواهیم کرد.

وی در ادامه با حمایت از دکتر طالبی اظهار داشت: وی شهردار خواهد ماند و شورا با وی عمران و آبادانی را به شهروندان هدیه خواهد داد.

کرامت با بیان اینکه همانطور که در حمایت از شهردار دریغ نخواهیم کرد گفت: انتقادات و گلایمندی اعضاء شورا در روند امور از وظایف قانونی نمایندگان مردم است و نباید کسی از این مسئله ناراحت شود.

نورنهنگ: استغفایم پذیرفته نشد/ همچنان در کنار آقای کرامت خواهیم بود

نورنهنگ با بیان این مطلب درباره کاندیدا شدن خود برای پست نائب رئیسی گفت: آقای کرامت استعفایم را نه تنها نپذیرفت چه برسد که بخواهد آن را اعلام وصول کند و نمایندگان در صحن رسمی بررسی و در مورد آن تصمیم گیری کنند. نائب رئیس شورا اضافه کرد: پس از نپذیرفتن استعفای بنده مسائل به وجود آمده را با رئیس شورا در میان گذاشتم و در نهایت قرار شد که همچنان با قدرت خدمتگزار مردم باشیم.

نورنهنگ کاندیدا شدن کرامت برای ریاست را موجب اعلام آمادگی برای انتخاب نائب رئیسی خود دانست و ادامه داد: طی رایزنی هائی که قبل از برگزاری انتخابات انجام شد مقرر شد همچنان در کنار آقای کرامت باشیم و همکاران هم لطف کردند و مجدد بنده را به نائب رئیسی انتخاب کردند.

ارغیانی: جو انتخابات هیات رئیسه امسال کم نظیر بود

علی ارغیانی درباره برگزاری انتخابات هیات رئیسه می گوید: جلسه در فضای آرام و برادرانه و تعامل برگزار شد. وی با اشاره به اینکه انتخابات امسال بدون تاخیر و حاشیه برگزار شد گفت: با در نظر گرفتن انتخابات های اخیر شاید بتوان گفت که انتخاباتی به خوبی امسال برگزار نشده بود و جو حاکم کم نظیر بود و این نشانه وفاق نمایندگان است.
ارغیانی با تبریک به کاظم کرامت وی را انسانی شایسته دانست و ابراز امیدواری کرد که همه در سربلندی شورای شهر و شهرداری گام بردارند.

پسندیده: تمرین دموکراسی ویژگی انتخابات امسال بود/ پارسال هیات رئیسه سلام صلواتی انتخاب شدند

مسعود پسندیده رای گیری برای انتخاب افراد و تمرین دموکراسی را یکی از ویژگی های بارز انتخابات امسال برشمرد و بیان کرد: ارزش انتخابات امسال از سال گذشته بیشتر بود شاید در طول سال گذشته با خودمان می گفتیم مگر می شود در انتخابات با ۱۳ رای هم رئیس انتخاب شود و هم نائب ریئس.

وی با بیان اینکه سال گذشته برای انتخابات هیات رئیسه رای گیری نکردیم و با سلام و صلوات هیات را انتخاب کردیم ادامه داد: برای من ارزش انتخاب آقای کرامت با ۱۲ رای به عنوان رئیس شورا و انتخاب آقای نورنهنگ با ۸ رای به عنوان نائب رئیس شاید بیشتر از انتخاب این دوستان در سال گذشته با ۱۳ رای صلواتی است.

پسندیده درباره رقابت با نورنهنگ برای پست نائب رئیسی هم گفت: بنده قصد کاندیداتوری نداشتم اما با استعفای آقای نورنهنگ و جو رسانه ای به وجود آمده ناشی از این موضوع که شایسته شورا نبود بنده اعلام آمادگی کردم اما خیلی چیز عجیبی بود که آقای نورنهنگ باز دوباره کاندیدا شد چرا که وی به عملکرد آقای کرامت و دکتر طالبی انتقاد داشت.

پسندیده با اشاره به اینکه هیچ تغییری در شورا و ریاست و شهردار به وجود نیامده است گفت: چون کرامت همان آقای کرامت و شورا همان شورای شهر و دکتر طالبی همان دکتر طالبی هستند این سوال به وجود می آید که آقای نورنهنگ پس برای چه استعفا داد و الان برای چه کاندیدا شد؟

پسندیده اضافه کرد: با در نظر گرفتن این شرایط من گفتم اگر کسی اعلام آمادگی نمی کند بنده حاضرم دوستان اعلام نظر کنند تا حداقل ظاهر قضیه درست شود.

تعصبی: رئیس شورا باید برخی امور را به شهردار تکلیف کند

جلال تعصبی نیز نظراتش درباره انتخابات هیات رئیسه را اینگونه آغاز کرد به دلیل اینکه همکاران آشنایی لازم با هیات رئیسه داشتند مشکل خاصی نبود جلسه آرام و بی تنشی بود و خوشحالم که قبل از انتخاب افراد، خواسته ها و انتظارات اعضاء از هیات رئیسه مطرح شد.

رئیس شورای شهرستان مهمترین انتظار خود را از هیات رئیسه شورا پرداختن به مسائلی که تا کنون از آن غفلت شده دانست و گفت: پروژه محوری بودجه سال ۹۴ مساله ای است که با وجود اینکه حدود ۶ ماه از سال گذشته است هنوزگام اساسی در این راستا برداشته نشده است و هیات رئیسه باید دوستان شهرداری را به تمکین بیاورند و مجاب کنند در جهت عملیاتی شدن پروژه ها اقدام کنند.

منتخب مردم در شورای شهر با بیان اینکه باید یکسری امور به شهرداری تکلیف شود تاکید کرد: بنده معتقدم که همه این امور باید توسط رئیس شورا و به صورت کتبی به شهردار تکلیف شود و شهردار هم پاسخ کتبی بدهد تا بتوان به عنوان سند و مدرک قابل ارائه باشد و به گونه ای باشد که اگر قرار است شخص شهردار نمی خواهد تصمیمات شورا را انجام دهد نمایندگان تکلیف خود را بدانند.

وی در پاسخ به سوالی که برخی از اعضاء شورا نسبت به اظهارات شما درباره عملکرد شهردار انتقاد دارند گفت: ضمن احترام به اظهارات همکارانم در شورا بنده معتقدم باید به موضوع نگاه کلان داشته باشیم وقتی کارهای شهرداری قفل می شود باید دنبال علت باشیم نه اینکه شهردار را برکنار کنیم چون نفر بعدی هم که بیاید همین است.

تعصبی با بیان اینکه هیچ تضمینی برای رفع مشکلات با برکناری دکتر طالبی وجود ندارد تاکید کرد: اگر کسی تضمین بدهد که با برکناری دکتر طالبی همه مشکلات برطرف می شود بنده هم در کنار آنان خواهم ایستاد.

وی با بیان اینکه فرآیند برکناری شهردار و آمدن شهردار جدید ۶ ماه معطلی شهر را به همراه خواهد داشت خاطر نشان کرد: نمی گویم دکتر طالبی به طور کامل و صد در صد بدون مشکل است اما فعلا هم گزینه ای قوی تر از وی مطرح نیست تا بتواند در شرایط فعلی و نبود نقدینگی و منابع کار کند.

عضو شورای شهر نظارت شورا بر اجرا ی مصوبات توسط شهرداری را تاثیر گذار دانست و خاطر نشان کرد : فارق از اینکه شهردار چه کسی است شهرداری برای انجام امور یکسری ابزار می خواهد که مصوبات و نظارت شورا می تواند یکی از این ابزار باشد.

مقصودی: رایزنی به شدت پارسال نبود/ فضا برای انتخاب برخی دوستان محیا نشد

مهدی مقصودی هم درباره انتخابات برگزار شده هیات رئیسه معتقد است که انتخابات امسال از سال های قبل بهتر بود. وی با بیان اینکه برخی دوستان یکی دو روزقبل از انتخابات با اعضاء شورا رایزنی کردند اما موفق نشدند گفت: فضای حاکم بر انتخابات امسال هم به نحوی بود که زمینه انتخاب برای برخی دوستان که مطرح هستند محیا نشود.

منتخب مردم در پاسخ به این پرسش که چرا کسی جز آقای کرامت کاندیدای ریاست نشد گفت: تقریبا همه به یفین رسیده بودند که جزء آقای کرامت کسی شانس پیروزی ندارد همچنین تحلیل بنده درباره آقای حسینی زاده که سال اول رئیس شورا بود این است اگر وی احتمال می داد شانس دارد کاندیدا می شد البته وی اصلا کاندیدا نشد.

وی درباره رقابت آقایان نورنهنگ و پسندیده برای نائب رئیسی هم گفت: طیف بندی فعلی شورا باعث پیروزی آقای نورنهنگ شد البته این طیف بندی در سال اول پیروزی آقای پسندیده را در رقابت با آقای تعصبی رقم زد و وی نائب رئیس آقای حسینی زاده شد که با ۷ رای به عنوان رئیس انتخاب شدند.

نماینده مردم در شورا در پاسخ به سوالی که قبول دارید رای سفید به همه اعضاء هیات رئیسه جالب بود گفت: شاید این افراد مطلوب این همکار ما نبوده اند که رای سفید به صندوق انداخت اما به نظر من رقابت آقای پسندیده برای نائب رئیسی آقای کرامت جالب تر بود.

مقصودی در توضیح این مسئله گفت: قبل از شروع رسمی فعالیت شورای چهارم و در روند رایزنی های اولین انتخابات هیات رئیسه شورا به آقای پسندیده پیشنهاد دادم که کرامت رئیس شود و شما هم نائب رئیس اما وی در جواب پیشنهاد من گفت حتی اگر رای بیاورم حاضر نیستم نائب رئیس آقای کرامت شوم حال پس از ۲ سال از آن روزها با وجود اینکه تقریبا همه می دانستند کرامت برای ریاست ابقاء خواهد شد اما آقای پسندیده برای نائب رئیسی تلاش می کرد که جای تامل دارد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه همواره بین رئیس و نائب رئیس همسویی و همفکری وجود دارد اضافه کرد: آقای پسندیده شاید فراموش کرده که قبل از ورود به شورا بیشترین انتقادتی را که به اشخاص نسبت می داد متوجه آقای حسینی زاده و کرامت بود اما سال اول نائب رئیس آقای حسینی زاده شد و در سال سوم هم تلاش کرد نائب رئیس آقای کرامت شود.

مقصودی نیز درباره اسعفا و کاندیدا شدن نورنهنگ نیز گفت : من استغفای آقای نورنهنگ را نپسندیدم چرا که اولا نباید در روزهای پایانی دوره هیات رئیسه سال دوم استغفا می کرد و ثانیا نباید قبل از اعلام وصول استعفا توسط هیات رئیسه آن را رسانه ای می کرد. وی ادامه داد: البته پس از استعفای آقای نورنهنگ اتفاقاتی افتاد و برخی مسائل برطرف شد که وی دوباره کاندیدا شد هر چند که اکثریت اعضاء شورا دوباره به وی رای دادند و مهم انتخاب افراد است.

وی در ادامه به ریاست دوباره آقای کرامت به عنوان رئیس شورا اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه بنده نقدهائی به ریاست وی دارم اما معتقدم در مجموع ریاست سال دوم شورا بهتر از ریاست سال اول بود و کارنامه یمان در کاهش تعداد جلسات غیر علنی، افزایش ارتباطات با سایر ادارات اجرائی و افزایش شانیت شورا بهتر بود.

مقصودی درباره شایعه هائی مبنی بر حضورش در هیات رئیسه قبل از برگزاری انتخابات نیز اظهار داشت: رئیس و نائب رئیسی هر چند حسن هائی دارد اما یکسری محدودیت هائی را نیز به همراه خواهد داشت که ترجیح می دهم با روند موجود در شورا بیشتر عضو عادی باشم تا عضو هیات رئیسه.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
شهروند شنبه , ۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷

سلام از نظرات مهندس کرامت و نورنهنگ و آقای کرامت استفاده کردیم بهترین گزینه جناب کرامت است چون شخصیت جامع و کاملتری تسبت به بقیه اعضای محترم شورا دارند و اقای دکتر طالبی هم بنظر بنده خوب کار می کنند حتی جلو اشتباهات عرفی و رواج قبلی در شهرداری را دارند میگیرند قطعا باید حمایت کرد و هی نگوییم برکنار کرد بقول یکی از اعضا شخص بعد هم که بیاید همین است لذا بررسی با همین دکتر که با غیرت و مدیریت فعال شزوع بکار کرده بنظرم بهتر است تا بحال بیشتر از انتظار واقعی بر ااساس درامد و اعتبار کار کرده است

نظرات بسته شده است.