کد خبر : 1961
دیدگاه‌ها برای برگزاری نخستین همایش علمی نقش پزشکان در فرهنگ‌سازی مصرف شیر در سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 مرداد 1393 - 19:39
-

برگزاری نخستین همایش علمی نقش پزشکان در فرهنگ‌سازی مصرف شیر در سبزوار

سبزواریان.کام: نخستین همایش علمی «نقش پزشکان در فرهنگ‌سازی مصرف شیر» با حضور مشاور تغذیه سازمان ملل متحد و نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور در سبزوار برگزار شد. به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، ابراهیم بیدی عصر امروز در حاشیه برگزاری این همایش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این همایش با هدف فرهنگ‌سازی در

milkسبزواریان.کام: نخستین همایش علمی «نقش پزشکان در فرهنگ‌سازی مصرف شیر» با حضور مشاور تغذیه سازمان ملل متحد و نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور در سبزوار برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، ابراهیم بیدی عصر امروز در حاشیه برگزاری این همایش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این همایش با هدف فرهنگ‌سازی در تعادل غذایی مردم برگزار شده است، اظهار داشت: این همایش با همکاری سازمان نظام پزشکی سبزوار، برنامه غذایی سازمان بهداشت جهانی و سازمان ملل و شرکت پزشکی تترابک در این شهرستان برگزار شده است.

دبیر علمی همایش نقش پزشکان در فرهنگ‌سازی مصرف شیر با بیان اینکه در این همایش از پزشکان، کادر پزشکی، متخصصان پزشکی، پیراپزشکان، پرسنل آموزش و پرورش و جمعیت هلال احمر برای شرکت در آن دعوت به عمل آمده است، ادامه داد: متأسفانه در کشور ما سالانه فقط ۹۰ لیتر شیر توسط مردم مصرف می‌شود که این میزان در برخی از کشورها بین ۱۸۰ تا ۳۵۰ لیتر در سال می‌شود که این امر نشان می‌دهد فرهنگ مصرف شیر در مردم ایران بسیار پایین است.

بیدی خاطرنشان کرد: بحث یارانه‌ها نیز مصرف شیر در کشور را تحت تأثیر قرار داده که سبب شده این میزان به ۷۰ لیتر نیز برسد.

دبیر علمی همایش نقش پزشکان در فرهنگ‌سازی مصرف شیر با بیان اینکه در برنامه چهارم توسعه کشور براساس ماده ۸۴ دولت مکلف شده تا در سراسر کشور یک تعادل غذایی را برای مردم برقرار کند، ادامه داد: براساس این برنامه، فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف مواد خوراکی دارای ارزش غذایی پرداخت یارانه در این بخش باید در دستور کار دولت باشد.

این مسئول در پایان با بیان اینکه این همایش برای نخستین‌بار با موضوع نقش پزشکان در فرهنگ‌سازی مصرف شیر برگزار می‌شود، متذکر شد: بیماری‌های زیادی هستند که با مصرف روزانه شیر درمان و یا از بروز آنها جلوگیری می‌شود و همه تلاش ما این است که بتوانیم فرهنگ استفاده از این ماده دارای ارزش غذایی فراوان را در بین مردم جامعه ترویج و نهادینه کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.